Ska göra om köket och kommer att ha kyl/frys med skåp ovanpå och täckplattor bredvid.
Kylen är ju djupare än en normal bänkskiva. Vad är brukligt, ska man låta den sticka ut, eller ska man ha djupare bänkskiva?
Skåpsraden kommer att fortsätta bredvid skåpen ovan kylen.

Är bänkskivan bredvid k/f så kan den inte sticka ut för långt om någon dörr öppnas åt det hållet. Eller är det något annat du menar?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Du har väl en täckskiva som går ut ca 73cm eller så?

Oj då blir det svårt.
jag hade nog dragit fram skåpen över k/f till framkant och resterande hade jag satt mot vägg. Mao underskåp med 63,5 cm bänkskiva.
Alternativt så hade jag bytt k/f till normaldjup på 60 cm, beroende på ålder och smak förstås.

edit. för att övriga ska förstå, TS har enl raderat inlägg en k/f som är 75 cm djup.

Redigerat:
Ja, täckskivan får ju följa kyl/frys. Skåpen kommer ju förstås inte vara i nivå ändå, så det kvittar ju (hade lite otur när jag tänkte först...).
Är endast för att slippa att kyl/frys sticker ut från bänkskivan. Men en djupare arbetsyta skadar kanske inte.

T.o.m vanliga normalstora kylar/frysar sticker ut rejält idag när distanserna för ventilation sätts på bakom maskinerna.

Själv har jag ofta börjat göra så när det går att jag flyttar ut bänkskåpen och gör frisidan mot kyl/frys djupare så slipper man att maskinerna sticker fram onödigt mycket samtidigt som man vinner en djupare bänkskiva på köpet.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.