Nån som köpt annat märke på inbyggnadsvitvaror och fått det att funka i ikeas stommar?

Måtten stämmer ju inte :(
 
Hej!

Jag har tänkt installera IKEA kök med andra vitvaror.Funkar utmärkt fårstår inte problemet.Det är standardmått. ;D

Matte
hannna skrev:
Nån som köpt annat märke på inbyggnadsvitvaror och fått det att funka i ikeas stommar?

Måtten stämmer ju inte  :(
 
Megasen skrev:
Hej!

Jag har tänkt installera IKEA kök med andra vitvaror.Funkar utmärkt fårstår inte problemet.Det är standardmått. ;D

Matte
Jag var på jernbolaget och då sa dom så, trist om dom ljög för att sälja mer eller nåt...

Kollade på nätet inatt och då verkade det som att standard var 60 cm och ikeas högskåp för inbyggnad var för 59 cm vitvaror.

Bra att det inte stämmer  :D
 
I anvisningarna till vår Electrolux inbyggnadsugn står att utrymmet ska vara 59 cm högt.
Vi har 60 cm i vårt skåp (inte IKEA) och en springa på en cm.  

/EB
 
Jag är osäker, men är det inte mikron från IKEA som har specialmått?
 
Ugnar brukar mer eller mindre vara standard men det kan vara värre med mikro. IKEAs mikro mäter 35 cm i höjd och det finns många mikrovågsugnar på marknaden som är högre. Detta går dock oftast att reglera med hjälp av täckfront/passbit eller liknande i skåpet.
 
Har en vanlig ugn utan någon inbyggnadsram eller liknande och vill bygga in den i ett skåp från Ikea. Kan man skaffa en ram eller liknande separat någonstans?
 
Vi köpte ugn och högskåp från IKEA men micron på ett annat ställe. Det fanns gott om marginal i höjdled, typ 60mm, som du får täcka med en täckbit i samma ytfinish som din luckor. Täckbiten får du såga till så att den passar och den kan du beställa hos IKEA.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.