Sticker till usa snart och tänkte köpa på mig lite verktyg. Men hur är det med laddare och batterier, går det att ladda tex, dewalts, boschs, batterier i en svensk laddare av samma modell? Har i och för sig inte hittat lösa laddare men det borde väl finnas.
Funkar det med en transformator? Eller har nångon annan en annan typ av lösning?

/jacob

Jag beställde dewalts stora 18V paket (dc5kitA) samt byggradion från usa. Köpte sen en transformator för 198:- på hobex, bara att koppla in usa-laddaren eller radion.

Funderade också på att köpa en "svensk" laddare men den kostade 1100:-

Frågan har varit uppe hundra gånger. Kort sagt är det enkelt att lösa problemen med hand-, batteri- och luftverktyg. Nätverktyg kräver att man har en stor, dyr transformator.

Använd sökmotorn eller Google

orka

Menar du att du inte orkar söka, men att övriga forummedelmmar skall orka svara?

Haha, det är väl bara att skita och svara.

Oftast innebär det mindre ansträngning att använda sökfunktionen. Dessutom finns det många fler relevanta svar.

Jag har dock en viss förståelse för att några personer kan uppleva det som mycket invecklat.

Jag lämnar därmed diskussionen.

ElDuderino skrev:
Haha, det är väl bara att skita och svara.

??

Erik E

Ska vi gissa att ElDuderino nyligen slutat gymnasiet? Attityden och språkbehandlingen tyder i alla fall på det.

Nej jag går i 8e klass.

Ok då växer du kanske i skägget någon gång du också men ska du hänga på forum med vuxna människor så får du nog skärpa upp attityden litet.

Pär A skrev:
Jag beställde dewalts stora 18V paket (dc5kitA) samt byggradion från usa. Köpte sen en transformator för 198:- på hobex, bara att koppla in usa-laddaren eller radion.

Funderade också på att köpa en "svensk" laddare men den kostade 1100:-

Vars beställde du det ifrån och hur mkt kostade allt med frakt + tull ??

Funderar på att köpa samma kit, kostar ca 8000:- ex moms på Ahlsell, och jag undrar hur mkt billigare det verkligen blir ?

Skulle bli mkt tacksam för svar ! :)

// Tobbe

Beställde från www.coastaltool.com
DC5KIT-A paketet kostade 579$ och byggradion fick man på köpet just då.

Dock beställdes det först till en kollega boende i USA. Han öppnade och packade om i neutral kartong innan han skickade vidare till mig. På så sätt är det ju begagnat och han skrev att det var värt 1000:-...... lite dumt om posten slarvar bort paketet men annars hade tullen blivit dyrare.

148$ kostade frakten, flyg, tog nån vecka.

Moms och tull kostade ca 600:-
Moms 25% på hela beloppet blev ca 500:-  (värdet 1000:- + även på frakten...)
Tullen var bara några % ca 100:-. Tror jag skrivit de exakta siffrorna i en annan dewalt/import tråd.

Totalt 5500:-  (1$ ca 7:- då) +200:- för en transformator

edit: batterierna på mitt us-paket var 2,4Ah mot 3,0Ah på svenskt paket

el blablablablas förslag om att skita I! att svara kanske framtvingar en sökning för hans del så kanske alla blir glada ::)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.