Robert-san01 skrev:
(Kollade vad Moderna ville ha av privatperson för släpet... 2000kr så det var inte så mycket billigare än TH.)
Haha, lita på att jag aldrig tänker ringa bolaget om min försäkring utan bara betala och se glad ut år efter år.....
 
Kan det vara att det är 3000kg? Har nästan fått intrycket av att vissa bolag har en magisk gräns vid 2999kg, över det klassas det som "tungt" släp.
 
Ja det är nog inte omöjligt.
 
Jag vet att det förr var dyrare att försäkra privatimporterade bilar. Är det kanske samma sak med släp? Jag förutsätter att vi pratar om stöldförsäkring. Trafikförsäkringsmomentet täcks ju av dragfordonets försäkring.
Mitt obromsade 128 x 258-släp kostar 150 spänn per år i stöldförsäkring på IF tror jag att det var.



---
- Skickat med Ett knepigt tangentbord
 
Nix, mitt släp är även det privatimporterat, fast inte av mig. Kommer direkt från Holland via tidigare ägare som behövde ett 4meters PSX3000 istället.
 
Halvförsäkring (brand, stöld, skadegörelse) skulle kosta 400/år, hel med vagnskada kostar 2900.
 
3000:- för ett släpvagn?!? Jag betalar runt 300 helförs./helår för ett 4P 210x380.


3000 kostade inte ens min Volvo Turbo!
 
Villa och full bonus hjälper inte när man bor i storstad. :(
 
Har ni fått betala för COC dokumentet när ni köpt era vagnar?
 
wagis skrev:
Har ni fått betala för COC dokumentet när ni köpt era vagnar?
Säkert, men inte som en separat del i affären, utan inbakat i priset. De prisuppgifter jag tog in skilde i allafall inte ut den kostnaden om det nu är en kostnad.
 
wagis skrev:
Har ni fått betala för COC dokumentet när ni köpt era vagnar?
Inte direkt. Jag betalade samma som på webshoppen och fick ett lås och lite bättre pris på kapellet som en symbolisk rabatt. (Att de inte ger bättre rabatter beror nog lite på att de vet hur mycket dyrare vagnarna är i Sverige varför vi köper i Tyskland och köper man bara en vagn är man ingen stor kund.). CoC dokumentet var det inget större knorr om, dock så hade de glömt att beställa det från Ansemms i original så det kom per fax när jag väntade.
 
Ok, för jag fick först pris på 238€ för ett coc. När jag ifrågasatte detta så "fick han ner de" till 100€ med stöd från brenderup i Danmark. Låter de vettigt...?
Är coc dikumentet unikt för varje vagn?
 
wagis skrev:
Ok, för jag fick först pris på 238€ för ett coc. När jag ifrågasatte detta så "fick han ner de" till 100€ med stöd från brenderup i Danmark. Låter de vettigt...?
Är coc dikumentet unikt för varje vagn?
Är det i tyskland eller danmark du kollar ? Är det danmark kan det ju vara annorlunda, för att veta om handlaren försöker göra sig en extra hacka på dumma svenskar kan du ju kolla med fler handlare. Om jag inte minns fel fanns ramnummer och släpvagnsmodell på CoC:t.
 
CoC är induviduellt men inget som bör kosta något. Det är tillverkarna själva som ställer ut det och det är ett intyg som talar om att vagnen av den modellen med det serienummret följer den typning som de har för den modellen. Låter som de försöker dra en vals enligt mig. Hota med att köpa en Anssems i Tyskland istället, de tar inget för CoC.
 
Det är en handlare i tyskland som jag hittade via mobile.de
Att han snackar om danmark beror nog på att Brenderup är danskt?!
Men visst låte de som en penna, har iofs sett att husvangsförsäljarna i tyskland gör på samma sett. Tar betalt för COC. Hmm, ja... får se hur de blir.

Var köpte ni era? Vill görna hitta något i norra tyskland.

Någon som vet vad bromsberäknings dokumentet heter på tyska?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.