Gjorde mig ett besök på en affär som säljer elprocukter. Fick intryck av försäljaren att Ikea´s vitvaror var väldigt dåliga.
Jag har varken hört bra eller dåligt om dem. Ungefär lika mycket man hört om andra märken. Det är ju inte så att Ikea säljer sina varor till ett mycket lägre pris heller, så att man bör bli misstänktsam redan där.
Så är det någon som har erfarenhet av Ikeas´s vitvaror så lämna gärna kommentar :)
 
De säljer ju Whirlpool vilket är ett välkänt märke och jag har svårt att tänka mig att de skulle kunna komma undan med att sälja dåliga produkter med tanke på hur stora volymer de säljer.

Naturligtvis finns det ingen vitvaruhandlare som gillar sina konkurrenter eller skulle rekommendera dem.

/John
 
Redigerat:
T
Nja, en sanning med modifikation. Det är Whirlpool som gör grejorna åt Ikea, vilket inte säger om det är samma delar som dom använder till sin egen produktlinje.

Sen så är ju Ikeas vitvaror ganska fula och inte är dom billiga heller!
 
Med tanke på hur Ikea kan pressa möbelindustrin till lägsta möjliga pris, så antar jag att de även pressar vitvarutillverkarna så hårt som möjligt. Vilka följder det får kan man ju lätt räkna ut, när ett redan lågt pris pressas ännu lägre:rolleyes:
 
T
Marc E skrev:
Med tanke på hur Ikea kan pressa möbelindustrin till lägsta möjliga pris, så antar jag att de även pressar vitvarutillverkarna så hårt som möjligt. Vilka följder det får kan man ju lätt räkna ut, när ett redan lågt pris pressas ännu lägre:rolleyes:
Men Ikea vitvaror är ju inte billiga.........
 
Vilken annan vitvaruleverantör lämnar 5 års garanti på grejerna utan att du behöver köpa extra försäkring? IKEAs kvalitet är helt OK på de flesta vitvaror och priserna absolut konkurrenskraftiga. Men de har inget tyst alternativ för diskmaskiner, och inga utdragsfläktar som har prestanda nog för att vara hyfsade även om man måste ha endast kolfilter.
 
Vi köpte ugn, micro, diskmaskin och induktionshäll från Ikea.
Hittills så funkar de toppen! Micron är lite skum, men det beror nog mer på mig som användare än själva hårdvaran. Hällen är knäpptyst, speciellt om man jämnför med andra modeller (både i affärer och enligt utsagor i forumet).
Diskmaskinen upplever jag att den är ganska tyst oxo, men jag kanske var lite förutseende när vi byggde köket. Diskmaskinen står i ett hörn i köket där väggarna är isolerade med 90mm och dubbelgips, så den hör man inte mycket av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.