Status
Inte öppen för fler kommentarer.
6
Paul-Staffanstorp skrev:
Kan du inte utveckla vad du menar ?
Vilka luckor tål inte att man öppnar diskmaskinen ?
Luckorna i katten12's inlägg kanske? Ekfaneret hade ju spruckit.
 
katten12 skrev:
...
HTH tog det inte på garantin då deras kök tydligen inte tål vatten och skall inte användas i en fuktig miljö. Lycka till med att inte få ånga på skåpet ovanför spisen eller vatten på skåpet under diskbänken...
Paul-Staffanstorp skrev:
Kan du inte utveckla vad du menar ?
Vilka luckor tål inte att man öppnar diskmaskinen ?
Ok, busted! :rolleyes:
Men om ångan kommer från spis eller diskmaskin spelar kanske mindre roll för fanéren. :)
Sedan tycker jag kanske inte inlägget var det objektivaste jag läst. Eller att köket skall tåla allt som står i det.
 
Hhmmm...
Men det är ett gravt handhavandefel om man öppnar diskmaskinen på glänt så ångan går upp i bänkskivan och då riskerar förstöra både bänkskivan och intilliggande luckors ovankanter.

Antingen ska man låta maskinen vara stängd till den svalnar eller så ska man öppna den helt så ångan strömmar ut i köket och inte upp i bänkskivor och luckor.

Vad gäller ånga från spisen så har man en fläkt för att ångan ska försvinna och tar ångan sig upp över fläkten och förstör luckan däruppe så har man antingen fel på ventilationen eller inte startat fläkten. ;)
 
Håller helt med om att man skall ha fläkt i köket. (y)
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
C
O fy fanken har köken blivit så dåliga.... monterade senaste IKEA köket här nere för nåt år sedan o största problemet då var att få riktiga träluckor....

Deras dämpare till skåpen är också värdelösa .... till toaskåpen
"spegelskåpen" är de bra men tyvärr går de inte att köpa lösa...

Här nere är Tenerife kanske det går i Sverige?
 
Mikael_L
carra skrev:
O fy fanken har köken blivit så dåliga.... monterade senaste IKEA köket här nere för nåt år sedan o största problemet då var att få riktiga träluckor....
För något år sedan?, ja då var det det gamla faktum-köket.

Det är ett annat kök än det som diskuteras i denna tråd.
 
Mina bänkskivor har inte blivit förstörda av ånga från diskmaskinen under sex år jag har haft mitt senaste ikea kök
 
C
Miakel ! Jo jag har förstod det,innan mitt svar...

Obell ! Du kanske satt dit den skyddade "silvertapen" ? Jag gjorde det... I ett kök jag monterade för 8-9 år sen...
 
hej
Jag monterade ett creoformkök. Då fick man välja att få platta paket eller färdiga.
Skåpen med lådor var färdiga monterade (skönt)och väggskåpen i paket.
mvh
byggpeder
 
ImageUploadedByByggahus.se1383673894.652165.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någon som har tips på hur man snyggast "fyller upp" det tomrum som skapas med IKEAs nya högre bänkskåp?
 
leson76 skrev:
[bild]

Någon som har tips på hur man snyggast "fyller upp" det tomrum som skapas med IKEAs nya högre bänkskåp?
Perfekt utrymme att ha en utdragbar skärbräda på. Alternativt bygger du en förhöjning som du ställer diskmaskinen på.
 
Vitmålad trälist
 
leson76 skrev:
[bild]

Någon som har tips på hur man snyggast "fyller upp" det tomrum som skapas med IKEAs nya högre bänkskåp?
Perfekt för en gammal hederlig utdragbar skärbräda?
 
Två klossar och en bit täcksida. :)
 
leson76 skrev:
Någon som har tips på hur man snyggast "fyller upp" det tomrum som skapas med IKEAs nya högre bänkskåp?
Ställa diskmaskinen på något?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.