Jag köpte några paket av Markyta och la i köket. ca 15 m2
Några reflektioner:
Limmet kommer i en påse i en hink med en tandspackel med fin/grov kam.
Är det bara raka rader man ska lägga så är det bara att köra på men har man en trappa eller som i vårt fall, en källarlucka som behöver lite pyssel, så är det bra om man klämmer ur en mindre mängd lim ur påsen. Det bildas ganska snabbt en hinna på limmet i hinken som man får kämpa lite extra med och så blir det onödigt mycket spill.
Golvet i sig var väldigt lätt att lägga med det är bra om man är två, en som stryker ut limmet och en som lägger plattorna. Lim som råkar krypa upp i skarvarna torkar man bort med T-röd.
Hittills är jag väldigt nöjd. Det är snyggt och har en skön struktur. Mer pyssel än vanligt laminatgolv men helt klart värt det.
Några reflektioner:
Limmet kommer i en påse i en hink med en tandspackel med fin/grov kam.
Är det bara raka rader man ska lägga så är det bara att köra på men har man en trappa eller som i vårt fall, en källarlucka som behöver lite pyssel, så är det bra om man klämmer ur en mindre mängd lim ur påsen. Det bildas ganska snabbt en hinna på limmet i hinken som man får kämpa lite extra med och så blir det onödigt mycket spill.
Golvet i sig var väldigt lätt att lägga med det är bra om man är två, en som stryker ut limmet och en som lägger plattorna. Lim som råkar krypa upp i skarvarna torkar man bort med T-röd.
Hittills är jag väldigt nöjd. Det är snyggt och har en skön struktur. Mer pyssel än vanligt laminatgolv men helt klart värt det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Och här kommer jag 1 år senare och hittar vääääligt lite info om detta golv?
Är det så för att det är helt värdelöst? eller?
Funderar på att lägga detta i mitt kök. men ikea har inte ens 3 packet för hemlev
Är det så för att det är helt värdelöst? eller?
Funderar på att lägga detta i mitt kök. men ikea har inte ens 3 packet för hemlev
Det är nog inte värdelöst, men det kräver en väldigt bra jämn yta för att läggas.
Jadå, inga problem.D DonJoe skrev:
Logga in
Skapa konto
Satte dit lite regelbitar som påtryckning när jag limmade men jag tror inte det behövdes egentligen.
Logga in
Skapa konto
De sitter fortfarande kvar i alla fall.
Med andra ord, "Markyta" gick utmärkt att ha som väggyta