10 662 läst · 14 svar
11k läst
14 svar
Ikea ”skinande” diskmaskin startar inte
Hej, jag har en ”skinande” diskmaskin som helt plötsligt inte startar. Den lyser o piper som vanligt men går inte igång. Ingen felkod lyser, så jag kan inte fatta vad som är fel...
plockat ur disk så den inte är för full men funkar inte ändå.
kan det bero på att spolglans el salt behövs fyllas på?
tack på förhand!
plockat ur disk så den inte är för full men funkar inte ändå.
kan det bero på att spolglans el salt behövs fyllas på?
tack på förhand!
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Är vattnet på?
Har en tre år gammal skinande där lucklåset fastnat i låst läge. Hakarna som ska låsa luckan är alltså redan stängda så luckan går inte igen. Testat göra reset och en norsk reset men problemet kvarstår.
Någon som varit med om liknande?
Någon som varit med om liknande?
Tryckt igen dörren inom 2 min efter att den öppnat automatiskt? Det sitter en stång i låset som trycker ut luckan med hjälp av en liten motor. Stänger man igen luckan efter den öppnat sig så har man sönder låset och det är bara att byta lucklåset.K Kortling skrev:
Jag tror mitt lucklås är trasigt på min Ikea Lagan. Vet du ifall det är stort ingrepp att byta själv?axelito skrev:
Ursäkta sent svar, det är inga större bekymmer. Dra ut hela maskinen, av med båda plåtsidorna (2 skruv per sida på plåten som sitter under luckan, skruv uppe på toppen i framkant, och på vissa är det skruvar i bak, men oftast bara plasthakar man trycker in lite lätt med en mejsel och drar ut plåten), sen av med övre delen av ramen, sitter med 4-6st skruvar, och så är det bara byta ut.Oliver Schultz skrev:
Vill man så går det att strunta i allt det och bara lossa skruvarna som håller låset på plats och böja ramen och "taket" på maskinen och lirka ut låset. Men man får vara försiktig om fingrar och så man inte böjer ner taket på maskinen för mycket så det bucklas. Så det sistnämnda är väl ej att rekommendera till nån som ej gjort det förr
Liknande trådar
-
Ikea diskmaskin läcker i botten från slang
Vitvaror -
Ikea diskmaskin vatten på bottenplattan – rinner ut genom två små svarta slangar?
Vitvaror -
Ikea diskmaskin skinande felkod i30 vatten hela golvet
Vitvaror -
Har fått felkod 50 på IKEAS diskmaskin Skinande.
Kök -
Felkod 50 på IKEA Skinande diskmaskin
Vitvaror