hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 363 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 363 inlägg
Klippt från Ikea
Å andra sidan har jag sett elektriker byta kablage för att dra fram jorden till armatur som ,liknande denna, saknar skyddsjordanslutning
Såå enkelt svar är att skyddsjord inte ska anslutas i denna enheten
mao ring elektriker
Å andra sidan har jag sett elektriker byta kablage för att dra fram jorden till armatur som ,liknande denna, saknar skyddsjordanslutning
Såå enkelt svar är att skyddsjord inte ska anslutas i denna enheten
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 499 inlägg
Därför att Sverige svämmas över av bristfällig elmateriel från utlandet som inte stöder gammal fin Svensk praxis. Ikea Silverglans är uppenbarligen inte avsedd för fast montering då den inte stöder en installationskabel utan ser ut kräva en lampsladd, dvs en anslutningskabel. Jag föreslår att du lämnar tillbaka skiten.Teacer skrev:
En riktig armatur för fast montering har plats för att parkera skyddsledaren ifall den inte används av lampan.
Ja. Elektrikern (host!) fick plats med en ubåt inne i Ikeas driver. Alltid något. Fungerar fint nu.Bo.Siltberg skrev:Därför att Sverige svämmas över av bristfällig elmateriel från utlandet som inte stöder gammal fin Svensk praxis. Ikea Silverglans är uppenbarligen inte avsedd för fast montering då den inte stöder en installationskabel utan ser ut kräva en lampsladd, dvs en anslutningskabel. Jag föreslår att du lämnar tillbaka skiten.
En riktig armatur för fast montering har plats för att parkera skyddsledaren ifall den inte används av lampan.
/T