211 läst · 10 svar
211 läst
10 svar
IKEA Lagan - Tre snabba pip
Hej!
Behöver hjälp med vad jag ska laga på min IKEA Lagan diskmaskin.
Den piper tre snabba pip och pumpen går även när programmet är klart. Har förstått att det indikerar översvämningsskydd. Bottenplattan är torr och jag kan inte se att det läcker någonstans....
Om jag låter pumpen gå stannar den till slut och de tre pipen kvarstår. Då kan jag köra "reset" och sen starta ett nytt diskprogram utan problem fram tills slutet av programmet (torkningen) då den börjar igen med tre snabba pip.
Vad gör jag?
Den piper tre snabba pip och pumpen går även när programmet är klart. Har förstått att det indikerar översvämningsskydd. Bottenplattan är torr och jag kan inte se att det läcker någonstans....
Om jag låter pumpen gå stannar den till slut och de tre pipen kvarstår. Då kan jag köra "reset" och sen starta ett nytt diskprogram utan problem fram tills slutet av programmet (torkningen) då den börjar igen med tre snabba pip.
Vad gör jag?
du har råkat ut för överfyllnadE Emilius skrev:Hej!
Vad gör jag?
dvs vatten i maskinutrymmet
hål isystemet
eller
kretskortets säkerhetsfunktioner lagt av
Det beror ju på var din tumme sitterE Emilius skrev:
var där något vatten eller`?
Det här är ju en undermålig öststatsmaskin och jag skulle inte fixa den även om jag slapp att betala något
fixa för en 2tusen nu och lika mycket i varje följande vecka dessutom utan garranti`?