Menar du att du monterat Ikea lådor i marbodalstomme eller att du satt in Ikeas besticklådor i en marbodallåda? Frågan jag undrar över gäller det sistnämnda.M magnu skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 888 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 888 inlägg
När det gäller det sistnämnda skriver väl Ikea ut hur stora besticklådorna är och du kan mäta Marbodal-lådorna. Det står ju t.ex. att dessa är 32 cm breda och 50 cm långa: https://www.ikea.com/se/sv/cat/besticklador-for-40-cm-lador-700172/V Vidim skrev:
Mät innermåttet på Marbodallådorna. Innermåttet på lådorna för metod är 8cm mindre än själva stommarna. Så har du en låda på 52 cm eller någon cm mer i en 60-stomme så ska det passa. Så länge djupet också är 50cm eller mer, men bredden är viktigare. Jag har använt bambulådorna i mitt 50 år gamla kök och lade bara en liten bit frigolit längst bak för att lösa djupet då mina är några cm djupare. Är djupet mindre så går det också att kapa lådorna om man verkligen vill.V Vidim skrev:
Är du osäker så går det ju alltid att köpa med sig en låda och testa hemma och sedan lämna tillbaka om den inte passar.
Vi fick nycklarna till den nya bostaden igår så har inte kunnat mäta förrän nu. Tänkte om någon visste på rak arm så kunde jag beställa så att det levererades på tillträdesdagenBirgitS skrev:
Köpte Bambulådan och testade, den var för lång för MarbodallådanBisebapp skrev:Mät innermåttet på Marbodallådorna. Innermåttet på lådorna för metod är 8cm mindre än själva stommarna. Så har du en låda på 52 cm eller någon cm mer i en 60-stomme så ska det passa. Så länge djupet också är 50cm eller mer, men bredden är viktigare. Jag har använt bambulådorna i mitt 50 år gamla kök och lade bara en liten bit frigolit längst bak för att lösa djupet då mina är några cm djupare. Är djupet mindre så går det också att kapa lådorna om man verkligen vill.
Är du osäker så går det ju alltid att köpa med sig en låda och testa hemma och sedan lämna tillbaka om den inte passar.
På't igen!