Ska byta spis som vi fick installerad när vi byggde hus 2016.
Nu så har vi införskaffat en ny större spis IKEA’s Blixtsnabb.
jag inser nu att den gammla Bosch spisen är kopplad på en fas bara. Se bild.
så det jag undrar över är om den nya IKEA spisen kan kopplas in som angivet på den spisen
Dvs 400V 2N
Då det är draget tre faser i säkringsskåpet!
Brun,svart å grå kabel.
så som jag tolkar det då är att denna nya spis klarar 400 mellan faserna men matas med 230-240V
Ska erkänna att det är mer en 20 år sedan jag läste detta. Men har ju inte jobbat med detta.
Ville kolla här om det fanns någon som kan detta å kanske kan hjälpa till med ett svar å en liten förklaring. Visst så kan man ju prova. Men känns lite onödigt att bränna spisen för att man iaf inte försökt att ta reda på hur det skall kopplas in
Nu så har vi införskaffat en ny större spis IKEA’s Blixtsnabb.
jag inser nu att den gammla Bosch spisen är kopplad på en fas bara. Se bild.
så det jag undrar över är om den nya IKEA spisen kan kopplas in som angivet på den spisen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dvs 400V 2N
Då det är draget tre faser i säkringsskåpet!
Brun,svart å grå kabel.
så som jag tolkar det då är att denna nya spis klarar 400 mellan faserna men matas med 230-240V
Ska erkänna att det är mer en 20 år sedan jag läste detta. Men har ju inte jobbat med detta.
Ville kolla här om det fanns någon som kan detta å kanske kan hjälpa till med ett svar å en liten förklaring. Visst så kan man ju prova. Men känns lite onödigt att bränna spisen för att man iaf inte försökt att ta reda på hur det skall kopplas in