2 039 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Ikea bänkskiva i stenkomposit för kort. Ok enligt Ikea
Vi håller på att bygga nytt kök. Vi bygger Ikea kök och har valt stenkomposit.
Bänkskivan kommer vara som ett L, där den ena skivan då är 2675 mm lång. När vi nu lagt den på plats så är den bara 2672 mm. 3 mm för kort.
Bänkskivan ska vara fäst vid ett högskåp på den sidan.
Enligt Ikea är ska det vara så för att man ska kunna lägga en silikonfog där.
Men för mig låter det konstigt med 3 mm luft för silikonfog. Jag kan inte heller läsa någonstans att skivan tillverkas kortare än vad som står på beställningen.
Ska det vara så?
Bänkskivan kommer vara som ett L, där den ena skivan då är 2675 mm lång. När vi nu lagt den på plats så är den bara 2672 mm. 3 mm för kort.
Bänkskivan ska vara fäst vid ett högskåp på den sidan.
Enligt Ikea är ska det vara så för att man ska kunna lägga en silikonfog där.
Men för mig låter det konstigt med 3 mm luft för silikonfog. Jag kan inte heller läsa någonstans att skivan tillverkas kortare än vad som står på beställningen.
Ska det vara så?
Om det ska vara 3 mm för fog så borde du själv redan dragit av dessa 3 mm och gör Ikea det också blir det ytterligare 3 mm dvs 6 mm som är för mycket.
Eller har du gett dem ritningen och inte vara beställt en skiva med en viss längd? I så fall är det väl bra att de tänkt själva och tagit höjd för fogen .
Om det ska vara just 3 mm för fogen vet jag inte.
Eller har du gett dem ritningen och inte vara beställt en skiva med en viss längd? I så fall är det väl bra att de tänkt själva och tagit höjd för fogen .
Om det ska vara just 3 mm för fogen vet jag inte.