979 läst · 4 svar
979 läst
4 svar
Igenfyllnad drän med isodrän,
Hej alla glada!
Har en liten fundering på vad jag ska fylla igen "gropa" med. Saken är den att tomten är utjämnad med sprängsten och dyligt så jag måste schakta bort massorna. Så vad är lämpligast att köpa för utfyllnad, ska man köpa jord eller ska man bara ha det längst upp eller vad? Nån som har varit med som vet?
Mvh
/Patrik
Har en liten fundering på vad jag ska fylla igen "gropa" med. Saken är den att tomten är utjämnad med sprängsten och dyligt så jag måste schakta bort massorna. Så vad är lämpligast att köpa för utfyllnad, ska man köpa jord eller ska man bara ha det längst upp eller vad? Nån som har varit med som vet?
Mvh
/Patrik
Hallå.
När jag återfyllde då jag dränerat om runt vårt hus så använde jag de befintliga massor jag hade, typ den fyllnadsjord o sand som jag grävt upp.. Inga vassa stenar närmast fiberduken dock.
Allt enligt vad tillverkaren rekomenderade mig.
// Jojje
När jag återfyllde då jag dränerat om runt vårt hus så använde jag de befintliga massor jag hade, typ den fyllnadsjord o sand som jag grävt upp.. Inga vassa stenar närmast fiberduken dock.
Allt enligt vad tillverkaren rekomenderade mig.
// Jojje
Ja, men det är just mitt dilemma Eftersom jag bara har typ sprängsten så kan jag inte lägga tillbaka massorna utan att först plocka ut all sten.. Och det, det skulle ta hela hösten och vintern kan jag lova! =)
Liknande trådar
-
Mineritskiva utanpå isodrän?
Grund & Markarbeten -
Behöver min källarvägg slammas? Isodrän
Grund & Markarbeten -
Sprutisolering/Polyuretan vs Isodrän på husgrund?
Byggmaterial & Byggteknik -
gjuta golv i gammalt garage med jord plattor, Isodrän..
Grund & Markarbeten -
Bila ur och isolera källare med Isodränskivor?
Isolering