Tjena jag har bytt inloppsventil på min ifö cera. När jag släpper på vattnet så står det en stråle ut från där blåprickad plastmutter möter porslinet. Vad är det som är galet?
 
  • Vattenläckage vid blåprickad plastmutter på en ifö cera inloppsventil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske sprucken mutter , dragit till för hårt eller packningen ligger snett. Dessa plastmuttrar har en tendens till att blt deformerade om dom dras för hårt. Dom rappar på gängan.
 
J jonaserik skrev:
Kanske sprucken mutter , dragit till för hårt eller packningen ligger snett. Dessa plastmuttrar har en tendens till att blt deformerade om dom dras för hårt. Dom rappar på gängan.
Gängan vare sej känns eller ser skadad ut.

Testade med gamla muttern nu och justerade / centrerade men det är samma resultat.
 
Packning på insidan och utsidan ska der vara, ser lite tunt ut med packning ovanför muttern
 
J jonaserik skrev:
Packning på insidan och utsidan ska der vara, ser lite tunt ut med packning ovanför muttern
Det följde inte med ngn packning i kittet. Vad för packning skall det vara?
 
Vad har du köpt för någon del och varifrån. På ett varuhus och inte i en plastpåse som är svetsad igen. Finns dom plundrar förpackningarna. det brukar vara 2 lika packningar i en mjuk verson så inte porslinet tar skada vid montage. Om du skriver """ injoppsventil toalett """ så ser du att det finns packningar med.
 
Herrejösses vad delar, dett måste finnas/vra packning på insidam och utsidan om porslinet, det kan inte bli tätt annars.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.