Tjena

Jag ska sätta in en IFÖ 6775 vägghängd på muggen.
En fråga bara, finns det andra fixturer som passar rakt av till denna?
Självklart kan jag använda IFÖs egna men det kanske finns billigare.

En annan fråga är om det går att montera snyggare spolknappar än IFÖs mega-knappsats.?

Jag har sett någon som bara haft två runda knappar som sticker ut genom kaklet.
Känner någon till en sån lösning? Pneumatiskt kanske det är?
 
Min rekommendation är helt klart att använda fixtur som är avsedd för det den är avsedd för...

Ingen höjdare att försöka hitta annan lösning för när det strular så var det så lite pengar man sparade i sammanhanget så det skulle jag hellre avstå.

IFö har ju mängder med olika modeller på knappar som passar deras fixtur.
 
Jag hittade inga andra IFÖ knappar än standard, vart hittade du det?
 
Den stora spolknappen är till för att du ska kunna ta bort fronten och göra hela servisen framifrån. Den pneumatiska spolningen som de hade innan krävde att du kunde komma åt uppifrån eller från baksidan på något vis. Annars fick man montera de pneumatisk knapparna på en stor plastfront .
 
Den enda pneumatiska knapparna jag hittat är även de på en plata. Vet du någon som är en "lös" knapp?
 
Helst hade man velat ha sensorstyrt men det kostade ju attan..
 
Holpers skrev:
Jag hittade inga andra IFÖ knappar än standard, vart hittade du det?
Jag har inte så stor koll själv utan det var en av mina senaste kunder som nämnde att det var en djungel att bestämma vilken knapp de skulle ha så jag tog bara för givet då att det fanns många olika att välja mellan. :blushing:
 
Vi har använt Geberit fixtur till ifös toastol och det funkar utmärkt. Geberit har fler knappar att välja på också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.