I
Hej,

Har en IFÖ SIGN 6860 som har börjat läcka vatten i stolen, det är inte jättetydligt men man kan se på vattenytan att vattnet läcker in.

Jag har provat skruva åt den blåa plastskruven som sitter under vipp knappen men när jag skruvar åt den så läcker det mer vatten? Istället tvingas den sitta så löst att den rör sig varje gång man spolar.

Proppen som sitter i tanken är bytt för 1 eller 2 år sen. Stolen har några år på nacken så det finns en hel del vita avlagringar i den som jag misstänker är kalk. Kanske är det så att någon kalkavlagring har lagt sig lite i vägen?

För några månader sedan ändrade jag om den så att den spolar fullt oavsett var man trycker på knappen, detta pågrund av äldre avloppssystem och familj.

Har funderat på att hälla i någon kalklösare ex lite 12%-ig ättika? Dock osäker på om det kommer lösa något då skruven fortfarande inte går att skruva åt rejält?

Manual : https://www.rskdatabasen.se/infodocs/MONT/mont_4_7856718_gruppfil.pdf

Skuven som man inte längre kan skruva fast så hårt som det behövs :

Tecknad bild av en person som vrider på en ratt, symboliserar rörelse uppåt eller höjdjustering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För att få den att spola fullt oavsett var man trycker så är det såhär man gör :
Illustration av monteringsinstruktion, delar som sätts ihop, förstoring visar detalj, siffra 31, teknisk ritning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D.v.s man klipper av en del, detta var redan gjort i detta fallet men den var vänd på andra sidan så jag vände bara tillbaka den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.