Varenda gång man kommer in i badrummet står det olika temperatur på displayen; ibland 17° nästa gång 27° - jag blir tokig! Typiskt en tekniker som fått fria händer att konstruera denna krånglig soppa. Tanken måste ha varit "bara för att man kan".
Och jag användare får ligga på alla fyra med manual i handen, svära och försöka se vad det står i det lilla displayfönstret.
Nästa generation som konstrueras borde ha 3 lägen:
1. Nörd
2. Dummie
3. Wifi

Där "Dummie" betyder att den temp man ställer in på displayen är den man vill golvet ska hålla 🤷‍♂️. Så.
Någon som vet om det finns en dold dummie-inställning? Eller om det till befintlig installation går att köpa enklare termostat?

Sitter termostaten monterad i golvnivå?
Eller är du jättestor?
Är det en ny installation? Har det fungerat, eller har du alltid haft detta problem?

C
D DataLarsson skrev:
Någon som vet om det finns en dold dummie-inställning? Eller om det till befintlig installation går att köpa enklare termostat?
Du kan konfigurera termostaten att reglera på golvtemperaturen eller rumstemperaturen, samt om den skall visa är- eller börvärdet på displayen. Visar den bara orimliga värden eller varierar också temperaturen på golvet eller rummet mellan 17 och 27°?

Det är fullt görbart att byta till en enkel termostat om du inte vill ha något komplicerat.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Nejdå inget fel på termostaten, bara jag eller någon som lyckats på in program, veckodagar och klockslag med olika temperaturer.
Tack för svar! Är nog mest jag som är allergisk mot manualer och en massa krångliga inställningar

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Det är fullt görbart att byta till en enkel termostat om du inte vill ha något komplicerat.
Vet du någon modell som är kompatibel med den monterade givaren i golvet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.