Igår köpte jag en träsvarv som jag tror är en Luna SP1000 men det finns inget som direkt identifierar den men kanske nån av er känner igen vad det är för nån
Jag har tre ytterligare frågor också;
1. hur monterar jag en fast dubb på motorsidan? det följde med en dubb med samma utvändiga gänga som syns på bild 1.
2. var kan jag hitta en roterande dubb till dubbdockan? det följde inte med någon tyvärr. det känns som att det är morsekona, men vilken diameter vet jag inte.
3. var kan jag hitta en manual till svarven?
Mvh
1. hur monterar jag en fast dubb på motorsidan? det följde med en dubb med samma utvändiga gänga som syns på bild 1.
2. var kan jag hitta en roterande dubb till dubbdockan? det följde inte med någon tyvärr. det känns som att det är morsekona, men vilken diameter vet jag inte.
Mvh
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Om du inte har en morsekona på drivsidan kan man använda en i en chuck tex..
På andra sidan har du säkert nr1 eller 2 morsekona. Finns på nätet vilka dimensioner de bägge har.
Är det en Luna så kan säkert de ha en, hör med dem.. Dock inte så mycket som står i en sådan. Det man vill veta är de olika hastigheterna du har och vilken gänga drivaxeln har samt morsekona.. Mer står nog inte i manualen..
På andra sidan har du säkert nr1 eller 2 morsekona. Finns på nätet vilka dimensioner de bägge har.
Är det en Luna så kan säkert de ha en, hör med dem.. Dock inte så mycket som står i en sådan. Det man vill veta är de olika hastigheterna du har och vilken gänga drivaxeln har samt morsekona.. Mer står nog inte i manualen..
Tjena!H hobbysnickrat skrev:Igår köpte jag en träsvarv som jag tror är en Luna SP1000 men det finns inget som direkt identifierar den men kanske nån av er känner igen vad det är för nån
Mvh
[bild]
[bild]
[bild]
Löste det sig? Jag vet att svarven har MK2 Morse-kona till dubben.
Men vet ej vad det är för gänga på drivspindeln. Jag har inte lyckas klura ut hur jag låser axeln för att skruva av dubben ännu.
Liknande trådar
-
Manual/beskrivning för Lunas träsvarv tillbehör kopieringsmodul
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilka varvtal svarv Luna SP1000?
Svarv går åt fel håll Luna SP-1000 typ
Drivrem till Luna träsvarv SP1000
Möbelsnickeri -
Identifiering träsvarv
Verktyg, Maskiner & Fordon