Hej på er!

Jag kom nyligen över ett parti 170x21 ytterpanel, helt utan identifikation och/eller info om var panelen kom ifrån eller vem som producerat den. Falsen är lika bred (15 mm) på påda sidor. Det visade sig att den inte räckte, så nu behöverjag antingen få ny panel uppsågad, eller försöka hitta panelens ursprung & tillverkare. Jag har sökt och sökt utan framgång - så det är här NI kommer in i bilden :) Sjukt imponerad av all kunskap som finns här på forumet och tänkte att kanske någon kan hjälpa mig identifiera denna panel? Stort tack på förhand! MVH / Jonas

• Träpanelbräda med två 15 mm breda falsar, oidentifierad tillverkare, visad på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träpanelbit av 170x21 mm med 15 mm falsar på båda sidor, visad på ett bord, sökes till identifiering av ursprung och tillverkare.
    Skapa konto
  • Diagram över okänd panelbräda 170x21 mm med måttangivelser, inklusive falsens bredd (15 mm) och andra dimensioner i tvärsnitt.
    Skapa konto
R
Ser inte ut att vara någon standard sågning, du får ta med dig en bit till ditt lokala byggvaruhus och be dom beställa panel enligt din provbit..

Hur mycket panel behöver du? Ser ut som man borde kunna fräsa till själv från ngn standardpanel om det inte är några stora mängder.

Eller bara ta 22x170 råplan och fräsa två falser.

• Gilla
Tjrex
  • Laddar…
Stort tack för fina insikter och förslag. Ska snacka med lokala sågen och se vad de kan åstadkomma. Trevlig helg!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.