Vit toalettstol sett uppifrån med synlig spolknapp och kakelvägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit toalettstol med trälock synlig vattenläckage vid basen i ett kaklat badrum.
Skapa konto
Inre mekanismen av en toalettstol med flottör och packningar synlig.
Skapa konto
Insidan av en toalettstol med öppen spoltank som exponerar tömningsmekanismen och packningen.
Skapa konto
Hej, jag vill veta vad jag har för modell av toalettstol, behöver byta packningen mellan tömningsfunktionen och botten på tanken, läcker vatten den vägen, sen vill jag även veta hur man får loss den konstruktionen. Mvh Ronny

Titta undertill under cisternen(utan att behöva ta bort den). Där kan det stå något intressant. Mekaniken för spolingen brukar bara vara att vrida ett kvarts varv eller liknande men det skiljer på olika modeller.

• Gilla
Ronny M H
  • Laddar…
Då behöver jag få loss den vita fyrkantiga flottören på nåt sätt, får kolla undertill på cisternen.

R Ronny M H skrev:
Då behöver jag få loss den vita fyrkantiga flottören på nåt sätt, får kolla undertill på cisternen.
Flottören kan antagligen kopplas loss eller så behöver du inte vrida mekaniken mer än att den kan sitta kvar. Läs ett par instruktioner till slumpmässigt utvalda toaletter så kommer du nog att kunna klura ut hur just din mekanik ska lossas.

• Gilla
Ronny M H
  • Laddar…
BirgitS
R Ronny M H skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] Hej, jag vill veta vad jag har för modell av toalettstol, behöver byta packningen mellan tömningsfunktionen och botten på tanken, läcker vatten den vägen, sen vill jag även veta hur man får loss den konstruktionen. Mvh Ronny
Det ser ut som en Ocean från Hafa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.