Hej

Jag har renoverat min lägenhet i Stockholms innerstad. Min far slängde en termostat till ett av mina element/radiatorer. Jag klipper in två bilder på hur det ser ut. Skulle någon kunna hjälpa mig att identifiera vad för typ av termostat jag ska köpa för att kunna dra ner på värmen.

Var köper man prisvärt en ny sådan termostat?

Det är väääldigt varmt i lägenhet pga det varma vädret - så er hjälp är verkligen uppskattad på förhand!!!

Vänligen,
Fredrik
 
  • Vitmålat radiatorrör med borttagen termostat som visar en exponerad ventilanslutning i en lägenhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vit radiator utan termostat, med en synlig ventilstomme och gängad anslutning mot en vitmålad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Har du fler element med termostat på ? troligtvis samma sort , går att se då vad det är .
Värme i LGH , det finns väl ingen värme på elementet nu , ska vara kallt , eller ??
 
  • Gilla
Kird3rf
  • Laddar…
  • Gilla
Kird3rf
  • Laddar…
Tack för era svar! Jag fotade ett annat termostat - se ytterligare bilder.

Jag antar att Demmpas länkade termostat därmed fungerar. Jag antar att jag också behöver köpa till en sån där stor mutter för att fästa termostaten. Tror ni det kommer med när jag köper termostaten?

Tack igen för hjälpen!
 
  • Termostat monterad på en vit radiator med en stor mutter och inställningsmarkeringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Termostat monterad på radiator med synlig justeringsmärkning och en stor mutter vid basen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Den följer med , sitter på termostaten
 
Varför i hela friden är värmen igång i systemet sommartid?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.