Vår lägenhet saknar vattenlås i golvbrunnen i duschen, vilket gör att avloppslukt letar sig in i badrummet. Jag finner det oerhört svårt att googla mig fram till vilken modell som kan passa. De flesta produktsidor säger bara till vilken golvbrunn vattenlåset passar och jag har inte den blekaste vilken modell detta kan vara. Därför hoppas jag att någon kunnig här kan hjälpa mig identifiera vad det kan vara och vilken produkt som kan passa.

Som synes på bilden är innerdiameter på brunnen ca 13 cm, den är lite fyrkantig med ca 10 cm på smala ledden. Ca 4 cm hög i "bortre" änden och 6cm vid utloppsröret. Någon som har en aning?

• Närbild av en hand som mäter innerdiametern på en fyrkantig golvbrunn med ett måttband, visar ca 13 cm. Brunnen har rostiga kanter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvbrunn i duschen utan vattenlås med måttstock som visar innerdiameter, cirka 13 cm, och beskrivning av fyrkantig form.
    Skapa konto
  • Närbild av golvbrunn i dusch med linjal som mäter 13 cm i diameter och 4-6 cm djup. Golvbrunnen är delvis fyrkantig.
    Skapa konto
  • Mätning av innerdiametern på golvbrunn i dusch, visar cirkulär öppning med blå kant och måttband som indikerar cirka 13 cm.
    Skapa konto
  • Mäthållare över fyrkantig duschbrunn med blå kant; innerdiameter ca 13 cm, höjd 4-6 cm.
    Skapa konto

Bästa svaret

Det där ser ut som en spygatt. Den borde vara kopplad till en golvbrunn med vattenlås som sitter i närheten. Under ett badkar kanske?

Ja, det är ju väldigt uppenbart nu när du säger det. Avloppet med vattenlåset satt under tvättmaskinen, tack!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.