Hej!

Ska snart börja inreda min första riktiga lägenhet (tvåa, 53 kvadrat) och håller som bäst på att försöka bestämma mig för hur vardagsrummet ska se ut. Efter lite inspirationssökning på nätet har jag blivit helt såld på följande vardagsrum:

http://www.styleroom.se/album/14573

Enkelt, stilrent och ljust! Färgkombinationen vitt, brunt och svart tycker jag är helt underbart harmonisk.

Nu till min fråga: Vad är det egentligen för färg på väggarna i rummet? Jag anar att bilderna är lite datorredigerade, så färgtonerna kanske inte är helt ärliga. På Bild 1 och Bild 2 ser väggen bakom TV:n lite off-white ut, men på Bild 3 tycker jag att den verkar vara helt vit. Vad säger ni?

I annat fall, om vi bortser helt från de här bilderna, vilken väggfärg tror ni skulle göra sig bäst i rummet? Kritvitt? Off-white med ljusbrun/grå ton? Kom gärna med konkreta förslag.

Tack på förhand!
 
Kan du inte ställa frågan till de som har visat upp vardagsrummet i det andra forumet? Då blir det både rätt färg samtidigt som du gör de personerna glada för att du gillade deras design.
 
Tyvärr har användaren som skapade albumet inte varit inloggad sedan 2009-11-27.
 
Det är förmodligen inte målat utan det är tapet. Man kan ju skönja tapetskarvarna bakom tvn på bild 1 och 2. Annars så kanske de har målat direkt ovanpå tapet. Tycker att du ska bege dig till en färgaffär och kolla lite bland färgproverna, så kanske du hittar en kulör som du tycker är riktigt fin!
 
Det har fipplats ordentligt med kontrasten på bilderna, men att dömma av inredning och viljan att visa upp sitt vardagsrum offentligt gissar jag att väggarna är vita (om vi ska sätta NCS på det, S0500-N och neråt).

På bilderna där väggen ser brun-grå ut är det samma nyans i taket, vilket troligtvis är fel, så utgå inte ifrån dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.