Hejsan,

Jag har en ganska stor inglasad balkong (lägenhet) som jag skulle vilja göra lite mer behaglig att vara på.
Jag har funderat på att köpa trall men det kommer nog bli lite för dyrt och det är lite för hårt för vad jag har tänkt mig eftersom jag skulle vilja kunna stå på balkongen barfota.

Så nu undrar jag ifall ni har några tips på material som är billigt men ändå motståndskraftigt mot värme, kyla och lite fukt (dock är det tätt nog så inget regn kommer in eftersom det är inglasat) som är skönt att gå på barfota. Sen ska det gärna vara lätt att bara dammsuga och eventuellt moppa.

Har tänkt mig någon typ av gummiaktigt material. Kanske såna där plattor som man ser inne i kampsportsstudios eller kanske underlag som påminner om det man har i yogamattor.

Har ni något bra förslag är det välkommet.
 
Redigerat:
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
BirgitS
Vad menar du med att trall är för hårt för att du ska kunna stå på balkongen barfota?

Man bör undvika helt täta plastmaterial för kommer det in skräp och fukt längs en kant så torkar det inte ut och det kan börja lukta illa och bli mögel . Fukt kommer in genom betongplattans kanter.

Förutom trall så är balkongmatta trevligt.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Vad menar du med att trall är för hårt för att du ska kunna stå på balkongen barfota?

Man bör undvika helt täta plastmaterial för kommer det in skräp och fukt längs en kant så torkar det inte ut och det kan börja lukta illa och bli mögel . Fukt kommer in genom betongplattans kanter.

Förutom trall så är balkongmatta trevligt.
balkongmatta kanske är en bättre idé! tack
 
Jag lade trall på balkongen förra sommaren, jätteskönt att gå på barfota. Men så blev det också lite svikt, för jag lade trall på tvären under trallen med ca cc 60 för att hålla ihop den och slippa fästa varenda trallplanka i betongen. (Jag behövde inte fästa den alls, för eftersom allt sitter ihop så blir det tillräckligt tungt för att den ska ligga kvar; fick bara se till att den inte rör sig i sidled).

Under trallen lade jag också en platonmatta för att skydda betongen. Framförallt för att undersidan är målad, och färgen släpper hela tiden när betongen blir blöt. Ta det som ännu ett tips.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Jag lade trall på balkongen förra sommaren, jätteskönt att gå på barfota. Men så blev det också lite svikt, för jag lade trall på tvären under trallen med ca cc 60 för att hålla ihop den och slippa fästa varenda trallplanka i betongen. (Jag behövde inte fästa den alls, för eftersom allt sitter ihop så blir det tillräckligt tungt för att den ska ligga kvar; fick bara se till att den inte rör sig i sidled).

Under trallen lade jag också en platonmatta för att skydda betongen. Framförallt för att undersidan är målad, och färgen släpper hela tiden när betongen blir blöt. Ta det som ännu ett tips.
tack för inputen!
 
Tofflor är enkelt o billigt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.