Ibland går inte hissen hela vägen upp, men den här gången är det trappan som inte går hela vägen ner.
Trappan till vår uteplats är för saknar nedersta trappsteget, se bifogade bilder. Jag skulle vilja ha hjälp med idéer på hur jag fixar det nedersta trappsteget så det blir stabilt och snyggt, utan att det blir ett stort projekt av det.
Trappan till vår uteplats är för saknar nedersta trappsteget, se bifogade bilder. Jag skulle vilja ha hjälp med idéer på hur jag fixar det nedersta trappsteget så det blir stabilt och snyggt, utan att det blir ett stort projekt av det.
Gjut ett steg i betong. Passa på, om så önskas, att även gjuta in någon passande sten som yta/stegbeläggning.
Du kan också göra ett likadant steg som de övriga trappstegen, dvs två plankor tryckimpregnerat, och sätta det på plintar som du gräver ner en bit.
Antingen köper du färdig betongplint med två plattjärn som sticker upp ur dem. Dessa hamrar du ut åt sidorna, så de blir vågräta istället för lodräta, och skruvar sedan fast steget i dem.
Eller så köper du altanplint, som har ett hål i toppen, och skruvar i den.
Eller så gjuter du egna plintar i betong, och gjuter då fast vinkeljärn i dem, som du sedan skruvar steget i.
Antingen köper du färdig betongplint med två plattjärn som sticker upp ur dem. Dessa hamrar du ut åt sidorna, så de blir vågräta istället för lodräta, och skruvar sedan fast steget i dem.
Eller så köper du altanplint, som har ett hål i toppen, och skruvar i den.
Eller så gjuter du egna plintar i betong, och gjuter då fast vinkeljärn i dem, som du sedan skruvar steget i.
Liknande trådar
-
Vad ska jag använda för material när jag lagar trappsteg utomhus.
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur fördjupar jag befintliga trappsteg?
Hemma hos -
Vad har träknappar under trappsteg för funktion?
Planlösningar -
Rimligt pris för nya trappsteg?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad lägga ovanpå polystyrenisolering för att kunna bygga trappsteg ovanpå?
Byggmaterial & Byggteknik