Hejsan Vi har ICAbankens lilla inloggningsdosa. Till vänster på bilden. Eländigt liten.
Till höger Swedbanks dosa , Rejält stor.
7 respektive 14 cm:
ICA banken har en större talande dosa ; Talande. Talet går visst att stänga av. ICA- banken verkar inte kunna ge mera info
Storlek etc och om stora dosan fyller samma funktion som lilla dosan. De kan inte ge mig måtten eller foto på dosa.
Märkligt.
Kanske någon här har info ?
Hälsar
Axelman
God helg till er alla

• Två inloggningsdosor på en träyta; ICAbankens mindre dosa till vänster och Swedbanks större dosa till höger med nummerknappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den lär ju absolut fylla samma funktion, annars är det ju inte så stor orsak att ha den i sortimentet.

Den dosan du visar från Swedbank är ju inte Swedbanks standard-dosa utan deras "Senior-dosa" avsedd för personer med dålig syn eller motorik.

Har tyvärr inte någon egen erfarenhet av ICA-bankens större dosa, men det är väl bara att begära ut den och testa? Jag förutsätter att de liksom övriga inte tar extra betalt för att man vill ha en "handikapp-anpassad" dosa?

Men om man har förmågan att använda ett bank-id så är det ju faktiskt betydligt mer handikapp-anpassat än de flesta dosor.

Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Den lär ju absolut fylla samma funktion, annars är det ju inte så stor orsak att ha den i sortimentet.

Den dosan du visar från Swedbank är ju inte Swedbanks standard-dosa utan deras "Senior-dosa" avsedd för personer med dålig syn eller motorik.

Har tyvärr inte någon egen erfarenhet av ICA-bankens större dosa, men det är väl bara att begära ut den och testa? Jag förutsätter att de liksom övriga inte tar extra betalt för att man vill ha en "handikapp-anpassad" dosa?

Men om man har förmågan att använda ett bank-id så är det ju faktiskt betydligt mer handikapp-anpassat än de flesta dosor.
Tack
Jag använder bara dosan till kontakten med ICA banken.
Det funkar inte med bankid hos dem.
I vart fall inte ned gammeldags bank id via fil.
Jag tror att det funkar via mobilt bank ID.
Vi är dock så gamla så vi har ingen smart mobil.
/Axelman

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.