Hej alla.
Vår kyl har börjat bete sig mystiskt.
Igår morse var temperaturen ca 12 grader i skåpet. Alltid varit inställt på 4 grader och har aldrig krånglat.
Vi plockade du ur en hel del varor och ställde ut i vädret eftersom vi trodde skåpet var skrot. Efter detta startade det igång igen och temperaturen blev som inställt i displayen.
Då stoppade vi igår kväll tillbaka varorna och det verkade fungera igen.

Men imorse, så var det samma visa igen. Inget larm om låg temperatur ges vid dessa tillfällen. Men, när jag städade ur skåpet med dörren öppen ca 3-4 minuter så går larmet.

Jag misstänker att det är en avkännare för temperaturen som spökar men jag har ingen erfarenhet av kylskåp mer en att de brukar hålla min öl kall.

Någon som har någon idé om vad problemet kan vara och hur jag bär mig åt för att lösa det?
Är det värt att reparera detta skåp?

Tacksam för svar.
Hälsningar,
Jörgen i Lysekil

• Etikett på Husqvarna kylskåp med tekniska specifikationer såsom modell QR2560K, volym och spänning. Made in Sweden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart kylskåp Husqvarna med digital skärm i kök, reflekterar rummet omkring. Golv i trä och vit köksinredning syns i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Öppet kylskåp med tomt inre, visande inbyggd belysning och plastdetaljer på väggarna.
    Skapa konto
  • Baksidan av ett kylskåp i ett kök, med exponerad kondensor och kompressor, fotograferat i samband med felsökning av temperaturproblem.
    Skapa konto
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.