Vi var på någon skidort och som ni vet kan det ju vara klokt att städa stugan när man ska åka iväg så slipper man betala extra för det. På detta ställe fick man ännu lägre hyra om man dessutom renoverade golven ;). Så gissa om jag inte genom hela drömmen höll på och kämpade med att riva ut, lägga nya skikt av golvgips etc. för att sedan kakla om stugans golv. Mot slutet slog det mig att jag knappt hunnit åka skidor alls, jag hade nästan bara renoverat golv. Det slog mig också vilken himla bra affär stugföretaget gjorde. Till priset av lite billigare uthyrning kunde de få en hel golvrenovering i sina stugor. Sedan började jag oroa mig om att jag kanske hade gjort allt fördjäves när jag såg att det golv jag rivit ut också var klinker (en förändring i drömmen), kanske gällde det endast stugor med plastmatta.

Bakrund... 1. Var i Harsa längdskidort för ett par veckor sedan, 2. Är mitt uppe i pågående golvrenovering. 3 Mia Skäringer sa i Skavlan igår att hon brukade hitta lägenheter att hyra i STHLM genom att hon fick ta hand om hundar eller andra saker på köpet ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.