2 181 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Hydrofor
Hej,
jag har en gammal hydrofor (ca 40år) av metall (står "plastbellagd" på den).
Vi ska byta ut vattenpumpen, tänkte troligen ha kvar den gamla hydroforen för förutom några kopplingar till den som behöver bytas är det inget direkt fel med den.
Dock funderar jag om det går att montera dit luftpress och automatisk avluftare på den gamla hydroforen?
Luftpress monteras ju före så det borta inte vara något problem, automatiskt avluftare - hur är det med den? Kanske den skulle kunna sitta på toppen, där det redan finns ett hål?
Mvh Niklas
jag har en gammal hydrofor (ca 40år) av metall (står "plastbellagd" på den).
Vi ska byta ut vattenpumpen, tänkte troligen ha kvar den gamla hydroforen för förutom några kopplingar till den som behöver bytas är det inget direkt fel med den.
Dock funderar jag om det går att montera dit luftpress och automatisk avluftare på den gamla hydroforen?
Luftpress monteras ju före så det borta inte vara något problem, automatiskt avluftare - hur är det med den? Kanske den skulle kunna sitta på toppen, där det redan finns ett hål?
Mvh Niklas
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Det normala problemet är att luft försvinner ur hydroforen så någon avluftare ska du inte behöva eller är det någon sorts syresättare du ska ha dit.
Protte
Protte
Trodde att i och med att jag hade tänkt ha en luftpress så borde man ha en automatisk ventil på hydroforen? (Syftet var att slippa lufta hydroforen)prototypen skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Men vad är en luftpress, kompressor???
Vad merar du med en avluftare?
Kompressor trycker in luft och en avluftare släpper ut.
Protte
Vad merar du med en avluftare?
Kompressor trycker in luft och en avluftare släpper ut.
Protte