287 läst · 4 svar
287 läst
4 svar
Hutlös faktura - injustering FTX
Hej!
Jag fick ett FTX-aggregat installerad i mitt enplanshus på 90 kvm förra sommaren. Ett RDKS från Fläktwood. I samband med det rengjordes även alla rörkanaler i huset.
Nu anlitade jag en lokal firma förra veckan för att justera in aggregatet. Totalt 5 ventiler i 5 olika rum. Blev nu fakturerad för 12 arbetstimmar och ca 10.000kr innan rotavdrag.
Det här kan väl för allt i världen inte vara en rimlig kostnad?
Tacksam för input!
Jag fick ett FTX-aggregat installerad i mitt enplanshus på 90 kvm förra sommaren. Ett RDKS från Fläktwood. I samband med det rengjordes även alla rörkanaler i huset.
Nu anlitade jag en lokal firma förra veckan för att justera in aggregatet. Totalt 5 ventiler i 5 olika rum. Blev nu fakturerad för 12 arbetstimmar och ca 10.000kr innan rotavdrag.
Tacksam för input!
3360 kr plus moms (innan ROT) betalade jag nyss för justering av 6 frånluftsventiler och 10 tilluftsventiler. Tog kanske 2 timmar.WzOn skrev:Hej!
Tacksam för input!
Moderator
· Stockholm
· 52 831 inlägg
Det låter som det gått oskäligt många timmar. Men firman skulle ju kunna ha en rimlig förklaring.
Liknande trådar
-
Installation - belysning på gård. Rimlig faktura?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Elektriker / faktura - vad är rimligt?
El -
Hur tolkar jag ROT-avdraget på den här fakturan?
Fundersam på faktura - grön skattereduktion?
Har jag blivit lurad? - muntlig offert och rotavdraget på fakturan?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.