Hej!

Jag fick ett FTX-aggregat installerad i mitt enplanshus på 90 kvm förra sommaren. Ett RDKS från Fläktwood. I samband med det rengjordes även alla rörkanaler i huset.

Nu anlitade jag en lokal firma förra veckan för att justera in aggregatet. Totalt 5 ventiler i 5 olika rum. Blev nu fakturerad för 12 arbetstimmar och ca 10.000kr innan rotavdrag.

Det här kan väl för allt i världen inte vara en rimlig kostnad?

Tacksam för input!

Knappt 1000kr /h brukar vara normalt. Men varför 12h?

WzOn WzOn skrev:
Hej!

Jag fick ett FTX-aggregat installerad i mitt enplanshus på 90 kvm förra sommaren. Ett RDKS från Fläktwood. I samband med det rengjordes även alla rörkanaler i huset.

Nu anlitade jag en lokal firma förra veckan för att justera in aggregatet. Totalt 5 ventiler i 5 olika rum. Blev nu fakturerad för 12 arbetstimmar och ca 10.000kr innan rotavdrag.

Det här kan väl för allt i världen inte vara en rimlig kostnad?

Tacksam för input!
3360 kr plus moms (innan ROT) betalade jag nyss för justering av 6 frånluftsventiler och 10 tilluftsventiler. Tog kanske 2 timmar.

S
Nej helt orimligt! Jag hyrde instrument, hade aldrig justerat in ventilation och gjorde det på kanske 3h med 4 tilluft och 3 frånluft.

Det låter som det gått oskäligt många timmar. Men firman skulle ju kunna ha en rimlig förklaring.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.