Hej! Har lite panik här hemma. Mitt värmesystem slår ifrån när jag höjer för att få mer värme. Det sitter en brytare som slår av vid värmeelementen. Det är ett ftx lv6 Husqvarna från -90 så det finns inte så många att fråga som kan detta system verkar det som. Kanske nån här inne som är kunnig i detta ämne?
Tack på förhand
 
  • Diagram över ett FTX LV6 Husqvarna värmesystem med anvisningar för filterrengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta en bild på brytaren som slår ifrån. Kanske är det en termosäkring som löser ut.
Funkar fläktarna som de ska? Känner du att där är utsug och tilluft?
 
E etompau skrev:
Ta en bild på brytaren som slår ifrån. Kanske är det en termosäkring som löser ut.
Funkar fläktarna som de ska? Känner du att där är utsug och tilluft?
E etompau skrev:
Ta en bild på brytaren som slår ifrån. Kanske är det en termosäkring som löser ut.
Funkar fläktarna som de ska? Känner du att där är utsug och tilluft?
Fläktarna funkar men vet inte om dom har rätt effekt fortfarande. Rengjorde hela systemet inkl fläktarna i fredags så det är lungt. Ska ta ett foto, återkommer
 
Om där inte är något onormalt missljud från fläktarna så kan man anta att motorerna är OK.
Det är driftsäkrar konstruktioner som kan hålla i många år.
 
Hej! Fick du löst problemet ? Har liknande fel nu där mitt system lägger av pågrund av att thermo säkring löser ut..
 
A Aslan81 skrev:
Hej! Fick du löst problemet ? Har liknande fel nu där mitt system lägger av pågrund av att thermo säkring löser ut..
Hej! Rensade alla rör i huset, gjorde rent alla fläktar, tog bort alla filter och drog upp värmen till nästan max. Lät det vara så i ett dygn! Drog sedan ner värmen till det jag ville ha, ca 22grader. Det har funkat sedan dess. Har dock i te testat med filter i, men det ska jag göra inom kort.
 
S Snickarn1979 skrev:
Hej! Rensade alla rör i huset, gjorde rent alla fläktar, tog bort alla filter och drog upp värmen till nästan max. Lät det vara så i ett dygn! Drog sedan ner värmen till det jag ville ha, ca 22grader. Det har funkat sedan dess. Har dock i te testat med filter i, men det ska jag göra inom kort.
Tack för svar . Det får jag ta och testa
 
Hej alla
Har en fråga gällande likadan aggregat.
Vad händer om jag stänger helt luftkanalen till Återluften? Tar den in ny luft hela tiden eller hur blir detdå?
Frågan ställer jag för att se ifall genom att stänga den kanalen kan det bli varmare i bostaden, alltså behålla värmen i huset mer hållbart kanske?
eller va säger expertiserna?
tack på förhand
 
R robbman skrev:
Hej alla
Har en fråga gällande likadan aggregat.
Vad händer om jag stänger helt luftkanalen till Återluften? Tar den in ny luft hela tiden eller hur blir detdå?
Frågan ställer jag för att se ifall genom att stänga den kanalen kan det bli varmare i bostaden, alltså behålla värmen i huset mer hållbart kanske?
eller va säger expertiserna?
tack på förhand
Är det nån som kan svara på frågan ovan?
Vill alltså behålla så mycket av den inomhusluften som möjligt under vintertid där huset värms idag med Luftvärmepump.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.