Status
Tråden går ej att kommentera.
Nonkan skrev:
Det är programversion/hårdvaruinfo.

Bläddra i den menyn med "YES" tills det kommer en sida med bl.a. F och N-värden. F ska vara över 300 och N över 100, annars får du ta med klippare, station och kvitto till ÅF.
Japp då har jag gjort ett litet test, resultatet blev:

F: 300
N: 3

Och vad jag förstår så blir de till å höra av sig till ÅF.
Men vad säger dom här siffrorna, inget man kan säga så där på rak arm eller? N:et är bara för lågt??
 
Lågt N visar att antennen för att hitta den sista biten in i stationen inte fungerar som den ska, brukar visa sig med att klipparen pejlar in stationen på avstånd, kör fram ganska nära för att sedan vända eller braka in i tornet på stationen.
 
Nonkan skrev:
Lågt N visar att antennen för att hitta den sista biten in i stationen inte fungerar som den ska, brukar visa sig med att klipparen pejlar in stationen på avstånd, kör fram ganska nära för att sedan vända eller braka in i tornet på stationen.
ok, då vet jag och din beskrivning på hur autmowern beter sig stämmer in på min klippares beteende.
Då får vi höra med ÅF imon å se vad dom säger...

1000-tack till alla som hjälpt mig här på forumet, kul med blixt snabb respons.
 
Mini-undersökning

När brukar ni ta in eran robotklippare för säsongen?

(Jag bor i Boråstrakten och tänkte ta in min i helgen).
 
johnjensen skrev:
...(Jag bor i Boråstrakten och tänkte ta in min i helgen).
Fegis! :D

Tar nog in min om en månad- Gräset växer fortfarande rätt bra. Antagligen p.g.a. allt regn.
 
Funderar nog att köra tom 1 oktober, sen får gräset växa vilt resten av året (känner mig lite Wild and Crazy).
 
Hur hög effektivitet kan man få på en 220AC?
Vad har ni andra 220 ägare? (230 har ju andra laddtider så de räknas inte)
Effektivitet får man fram genom att hålla ner 0:an (om inte alla redan visste det) och beräknas genom att ta klipptid delat med söktid + laddtid.

Jag har idag 41% effektivitet utan guideslingor.
Vad är rimligt att man kan få på en komplex tomt med optimalt lagd guideslinga och söktider?
 
Redigerat:
Johan Gunverth skrev:
Fegis! :D

Tar nog in min om en månad- Gräset växer fortfarande rätt bra. Antagligen p.g.a. allt regn.
Japp, fegis, och alt regn gör att man sjunker ner lite i gräsmattan och det skvätter när man går på vissa ställen.
 
johnjensen skrev:
Mini-undersökning

När brukar ni ta in eran robotklippare för säsongen?
Känns lite tidigt än, men jag har ialla fall målat väggen där "Pippi" skall vinterförvaras :D
 
Kanske en dum fråga, kan man få bort signalen för "disk startar"? (pip pip pip) =)
 
qvanis skrev:
Kanske en dum fråga, kan man få bort signalen för "disk startar"? (pip pip pip) =)
Koppla ut högtalaren (finns diskuterat flera gånger i olika trådar här i forumet), inga andra lösningar tyvärr....
 
Nonkan skrev:
Låter som att de slarvat med fettet till displaykåpan. Det är inte normalt med fel där, det är klart att man byter knappsatser ibland, men det är inte med någon större frekvens och samma fel så snabbt igen låter orimligt.

Normalt brukar man lämna någon slags garanti på verkstadsjobb.

Viktigast är nästan att se till att det inte är något vatten kvar i maskinen, det kan framför allt påverka batteriet.

Hur gjorde du rent förresten? Var det med vattenslang kan man trycka in vatten genom kondensavluftningen i bakant på displaytornet.
Hejhej,

I morse hade min klippare stannat, vi har en passage som är lite för smal så det händer ibland, men när jag skulle starta den igen så ber displayen snällt om pinkod men knappsatsen är helt död. Vi köpte klipparen i våras så detta borde väl gå på garantin eller?

Johan
 
corba33 skrev:
Hur hög effektivitet kan man få på en 220AC?
Vad har ni andra 220 ägare? (230 har ju andra laddtider så de räknas inte)
Effektivitet får man fram genom att hålla ner 0:an (om inte alla redan visste det) och beräknas genom att ta klipptid delat med söktid + laddtid.

Jag har idag 41% effektivitet utan guideslingor.
Vad är rimligt att man kan få på en komplex tomt med optimalt lagd guideslinga och söktider?
41% är mycket bra (kan ju bli bättre, men inte mycket). Jag har 10%...
....mest beroende på att klipparen antingen glider utanför området (sättningar i kanten av gräsmattan samt bergig tomt i kombination med regn) och att den anser sig lyftas i smala passagerare där dess möjlighet att svänga påverkas av husvägg, stenar och liknande. Räddar vår klippare varje morgon och kväll vilket ger 24/7 klippning på klockan nu på hösten då det är halt, vilket då ger mycket låg effektivitet då denna beräknad på potentiell klipptid inklusive laddning...
 
Jag låter min vara ute tills jag ser att gräset inte växer mer, nu växer det fortfarande bra och om det blir varmt till helgen kommer det att fortsätta, så kanske 2-3 veckor till.
Varför ska man strunta i hur gräset ser ut bara för att det blivit höst?
 
Fråga! Hur många AM ägare tänker serva sin maskin under vintern? Är det något ni brukar göra?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.