Vad innebär Eco läget egentligen?
Som jag förstår det så stängs slingan av när den laddar, men i mitt fall så laddar den inte alls ibland när jag har det läget på.

Tex i morse när jag gick ut, så hade den inte klippt på 2,5 timme. Kollade batteriet å den hade inte ens laddats :S

OpiMaza
Det kan ju vara en tillfällighet.

Första gången jag testade funktionen så laddade den klart, sen åkte den ut å stannade å varnade att den inte hittade begränsnings slingan. (Gröna dioden på dockan blinkade.) fick stoppa tillbaka den i. Dockan å starta den igen.

Så eco funktionen har inte funkat så bra för mig.

OpiMaza
Jag drog av min då jag har biytor så funkar den inte så bra

Har nu testat ECO flera gånger, den vill bara inte fungera!

Ingen annan som har problem?

Ecoläget är lite svajigt, använd det endast om det finns annan utrustning som störs (t.ex. gammaldags analog hörslinga). Uppdatering är planerad, men det är inget akut problem så det blir nog runt årsskiftet..

Ekoläget , hur aktiverar man det ?

Jag hade lite strul med Eco läget innan när jag använde båda tidsperioderna.
Körde schema ungefär varannan dag.
period 1: 20:00-23:59
Period 2: 00:00-08:00
Första körningen ut från laddaren i period 2 gav felet ingen slingsignal ett antal gånger.

Nu kör jag bara i period 1 och då fungerar Eco läget bra. (felfritt sedan jag ändrade)

Mailade lite med supporten när jag hade problem och fick förslag på att byta slingsignal och skjuta fram period 2 några minuter, men det hjälpte inte.
Misstänker att klipparen blir förvirrad när den står i laddaren och byter period. Då missar den att slå på slingan innan den kör ut.

Borde inte vara svårt att kolla innan den ger dig iväg. Det borde också kunna bli problem vid strömavbrott.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.