4 798 läst · 6 svar
5k läst
6 svar
Husfix - är det lösningen för mig eller vad borde jag använda för hussockel och garage?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Garagets skador ser lite värre ut. Ser ut som någon sorts bruk och sedan vit färg, eller vad tror ni? Kan jag köra Husfix? Ska man måla färg på sedan för att få så likt som möjligt. Bild 1.
Garaget har även vissa ställen där det ser ut att vara bara färg (bild 2) - vilket inte verkar varit bra då den flagar kraftigt. Behövs puts/bruk under eller kan man måla direkt med rätt färg? Runt trappan har garaget (bild 3) dock något som ser ut som puts/bruk först. Kan jag knacka loss och sedan laga med Husfix?
Runt huset var det buskar som vi flyttade och fixade dränering och sten - dock saknas det färg på del av hussockeln som tidigare inte syntes. Bild 4. Närbild på bild 5. Kan man köra tunt lager Husfix och sedan färg? Eller ska det vara A- eller B-bruk möjligen? Vi har målat runt grunden där den är täckt med kallasfalt och det ser onekligen ut som att min man målat lite högt upp. Går det att lägga bruk eller Husfix ovanpå?
Har lite Finjas laga ute hemma också men fick känslan att det var rätt likt Husfix men med nackdel
Alla råd uppskattas!
Medlem
· Stockholms
· 1 556 inlägg
Det är ju inga enorma volymer som behövs, så prisskillnaden är inte enorm i kronor räknat. Jag har fått intrycket att Husfix är mer användarvänligt än putsbruk, men det kanske bara är marknadsföring som jag gått på.
Liknande trådar
-
Höja från 10amp till 16 amp säkring - kostnad och arbetsbörda?
El -
Golvvärme i källaren - Bör man lägga in platonmatta under isolering?
Värme allmänt -
Reparation i badrum - vem ansvarar för avstängning av vatten i BRF?
Vatten & Avlopp -
Tänker jag rätt - tre brytare till en lampa?
El -
Vad gäller kring isolering av kondensslang från luft-luft-värmepump?
Värmepumpar