Husdrömmar är ett svenskt tv-program som handlar om vad som händer när man väljer att förverkliga sin stora husdröm. Programledaren Pernilla Månsson Colt och den kända arkitekten Gert Wingårdh följer hur det går för olika familjer och hur det påverkar deras liv och relationer. Husdrömmar innefattar villor, vindsvåningar, nybyggen och renoveringar. Husdrömmar handlar om arkitektur, reality och livstil.

Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar

Underbart att bilden på "SVT Malmö" återger en bil som kört på en stolpe, varefter föraren har lämnat bilen...

• Haha
  • Gilla
AndersMårtensson och 1 till
  • Laddar…
Nä, det är väl Bygga Hus foto?

Ja, det är Per som har tagit bilden. Vi hade vårt kontor där bredvid tidigare.

Iaf, kul foto.

Och för de som gillar husdrömmar men är mer intresserade av hus än "familjer" så kan jag rekommendera förlagan. Grand Designs (Säsong 11 och 12 finns nu på Netflix)

• Gilla
AndersS och 2 till
  • Laddar…
R RodgeOne skrev:
Underbart att bilden på "SVT Malmö" återger en bil som kört på en stolpe, varefter föraren har lämnat bilen...
Ja det är faktiskt ett uttryck för bra humor!

Tycker det är ett bra program, fast en sak saknar jag i nästan varje program, tekniken, vad gör de med den? Hur tänker de kring den? Den lilla detaljen är också intressant och synd de inte visar den biten så ofta.

Tack, vad bra att du såg det. Nu har jag lagt till det avsnittet också.

• Gilla
andreasge
  • Laddar…
Så irriterande att vi i princip aldrig får se ett färdigställt projekt!
Mycket snack om att det är detaljerna som gör hela skillnaden men att det entréer har provisoriska lastpallar vid ytterdörren, att utemiljön består av fyllnadsmassor eller att det hänger ut sladdar från väggarna för att armaturerna inte är på plats är mer regel än undantag.
Spara programmet till nästa säsong istället så vi tittare får uppleva fler färdigställda byggnader.

• Gilla
ZeldaZen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.