Hej!
Vi tänkte ta in en badrumsfirma för att renovera två våtutrymmen. Det ena av dom vet vi är från 80-talet men den andra tror vi är nyare. Personen som var här och kollade för offerten tycker att vi ska kolla åtminstone den vi vet är äldre för asbest och dumsnål som man är så vill jag inte behöva betala för prov på den jag tror är nyare också. Jag har allafall skurit ut en provbit i fall vi bestämmer oss för att lämna in den också men visst borde inte mattan på bilden vara gammal nog att innehålla asbest?
Vi tänkte ta in en badrumsfirma för att renovera två våtutrymmen. Det ena av dom vet vi är från 80-talet men den andra tror vi är nyare. Personen som var här och kollade för offerten tycker att vi ska kolla åtminstone den vi vet är äldre för asbest och dumsnål som man är så vill jag inte behöva betala för prov på den jag tror är nyare också. Jag har allafall skurit ut en provbit i fall vi bestämmer oss för att lämna in den också men visst borde inte mattan på bilden vara gammal nog att innehålla asbest?
Varför inte lyssna på hantverkarna?
Tror inte de vill ha analys om de inte misstänker asbest...
Att de vill ha en analys visar att de tar seriöst på arbetsmiljön för sina anställda.
Tänk på att deras arbetsmiljö är din boendemiljö.
Tror inte de vill ha analys om de inte misstänker asbest...
Att de vill ha en analys visar att de tar seriöst på arbetsmiljön för sina anställda.
Tänk på att deras arbetsmiljö är din boendemiljö.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Trasigt avloppsrör under golvet i ett 13 år gammalt hus
Vatten & Avlopp -
Gammal svets matar tråd men svetsar inte?
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Kan man svetsa ihop våtrumsmattan?
Badrum -
Hej! Någon som vet var jag kan få tag på en rulle av denna tapet från Sandbergs? Ca 10 år gammal föreställer kaprifol.
Färg, Måla & Tapetsera -
Innerväggar är byggda på gammalt lutande plankgolv - hur byter jag golvet?
Golv