655 läst · 2 svar
655 läst
2 svar
hur vet jag vilken typ av dränering/fuktskydd jag redan har?
är detta något som kommunen ska ha koll på eller förra ägaren?
huset har källarplan gjord av betong och beklädd med frigolit och spackel på utsidan men mer vet jag inte. Kommer jag behöva gräva ut för att lista ut vilken typ av dränering och fuktskydd man har?
huset har källarplan gjord av betong och beklädd med frigolit och spackel på utsidan men mer vet jag inte. Kommer jag behöva gräva ut för att lista ut vilken typ av dränering och fuktskydd man har?
Jag skulle säga att den varma betongen och cellplasten är fuktskyddet. Det borde räcka så länge du inte har stående vatten upp på källarväggarna, eller att dagvatten rinner längs väggen. Hur upplevs källarmiljön? Några fläckar på väggarna?
Inga fläckar på väggarna men det är svårt att se när allt ser ut att vara nymålat. Källarn känns bra men det blev besiktningspunkter på att putsen släppt här och där samt att marken lutade innåt mot huset.W witten skrev:
Det är väl bara gräva upp, sätta nån lutande stenplatta under marken och gräva igen? :S
Liknande trådar
-
Vill ni veta vilken typ av laddbox som passar i olika installationssituationer ?
Laddboxar & Elbilar -
Hur vet man vilken typ av batteri som sitter i bilen?
Övrigt Off Topic -
Vet någon vilken typ av vattenlås som passar till denna brunn?
Badrum -
Hur vet jag vilken typ av brytare som är installerad?
El -
Vilken typ av silikon ska jag använda när jag limmar toastolen mot golvet?
Vatten & Avlopp