Tackar! Uppskattas. En till fråga, vad på bilden nedan (elskåpet) indikerar det? Eller missar jag något?J jonaserik skrev:
Inget, men vid elmätaren syns det.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 857 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 857 inlägg
Mycket tyder på att du har trefas i lägenheten, exempelvis brukar man nog inte ha en så stor elcentral till enfas. Det jag tycker är märkligt är att det är 3x20 och inte 3x16. Många driver ju en villa med uppvärmning etc på 3x16A. Jag har svårt att se varför det inte räcker, men kanske är priset detsamma för 3x20 och 3x16 där du bor.
Tackar! Lägenheten är tämligen stor.Fairlane skrev:Mycket tyder på att du har trefas i lägenheten, exempelvis brukar man nog inte ha en så stor elcentral till enfas. Det jag tycker är märkligt är att det är 3x20 och inte 3x16. Många driver ju en villa med uppvärmning etc på 3x16A. Jag har svårt att se varför det inte räcker, men kanske är priset detsamma för 3x20 och 3x16 där du bor.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 857 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 857 inlägg
Ja, men förmodligen värmer du inte lägenheten med el och har egen varmvattenberedare. Förmodligen är det inte heller någon pool kopplat eller någon elbil som laddas. 3x16A räcker till driva en 200 kvm villa med pool, bastu. Elbil också om man tänker lite. Jag tror inte lägenheten har det behovet, men jag kan ju inte garantera något. Kan vara värt att kontrollera om det blir en lägre kostnad om ni säkrar ner till 3x16A.D dennisloo1 skrev:
Tackar!Fairlane skrev:Ja, men förmodligen värmer du inte lägenheten med el och har egen varmvattenberedare. Förmodligen är det inte heller någon pool kopplat eller någon elbil som laddas. 3x16A räcker till driva en 200 kvm villa med pool, bastu. Elbil också om man tänker lite. Jag tror inte lägenheten har det behovet, men jag kan ju inte garantera något. Kan vara värt att kontrollera om det blir en lägre kostnad om ni säkrar ner till 3x16A.