309 läst · 2 svar
309 läst
2 svar
Hur undvika skilsmässa under renovering/husbygge
Att renovera ett större projekt eller att bygga ett nytt hus verkar ju vara ett bra sätt att minska par-harmonin och komma närmare skilsmässan.
Ni som har klarat det och är fortfarande ihop med partnern:
Vad er era bästa tips att klara sig igenom denna fasen?
Hur gör man t.e. om partnern har urdålig smak eller en annan åsikt om ekonomi och acceptabel belåningsgrad?
Ni som har klarat det och är fortfarande ihop med partnern:
Vad er era bästa tips att klara sig igenom denna fasen?
Hur gör man t.e. om partnern har urdålig smak eller en annan åsikt om ekonomi och acceptabel belåningsgrad?
Man försöker väl komma överens om man är gift och försöker mötas där båda är nöjda. Man kan aldrig få allt man vill dessvärre.
Varken gift eller frånskild men jag köpte ett renoveringsobjekt en månad efter att jag börjat träffa min nu fästmö. Den renovering pågick i fyra år innan vi kunde flytta in. Jag har i princip gjort allt själv förutom elen och lite putsning.
Stil- och smakmässigt var vi på samma blad och hon blev inte ekonomiskt inblandad förrän strax innan vi flyttade in så det var inte heller något problem. Det som skapade mest friktion var att jag hade renoveringen som en hobby/terapi som upptog det mesta av min fritid medan hon såg fram emot att få flytta in och skapa ett hem till oss.
Så ett tips jag tror min bättre hälft hade velat ge oss då det begav sig är väl att vara ordentligt lyhörda med varandra och hitta sätt att koppla bort renoveringen emellanåt.
Stil- och smakmässigt var vi på samma blad och hon blev inte ekonomiskt inblandad förrän strax innan vi flyttade in så det var inte heller något problem. Det som skapade mest friktion var att jag hade renoveringen som en hobby/terapi som upptog det mesta av min fritid medan hon såg fram emot att få flytta in och skapa ett hem till oss.
Så ett tips jag tror min bättre hälft hade velat ge oss då det begav sig är väl att vara ordentligt lyhörda med varandra och hitta sätt att koppla bort renoveringen emellanåt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Isolera garage under längre period
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur underlimmar man en diskho?
Kök -
Vad ska man göra på lediga veckorna under rotationsjobb?
Information & Feedback -
Öppna stugans hydrofor under vintern för att undvika frostskador?
Fritidshus -
Lite frågor och funderingar kring bodelning vid skilsmässa
Juridik