Har köpt ett gammalt hus och håller nu på att byta golv. När jag tog bort det gamla golvet visade det sig att det var lagt direkt uppe på frigolitisolering. Verkar har funkar bra i alla år. Men det gamla golvet var träparkett eller vad det kan tänkas heta och ca 15mm. Det vi ska lägga är 8mm laminat. Hur tjock under golv behöver jag lägga tror ni? Räcker det med 12mm osb och måste den vara falsad eller funkar det med vanliga skivor? Under frigoliten ser ni att det ligger ett gammalt stabilt trägolv också.
22mm golvspån är det minsta du bör ha under..HIMUTTA skrev:Har köpt ett gammalt hus och håller nu på att byta golv. När jag tog bort det gamla golvet visade det sig att det var lagt direkt uppe på frigolitisolering. Verkar har funkar bra i alla år. Men det gamla golvet var träparkett eller vad det kan tänkas heta och ca 15mm. Det vi ska lägga är 8mm laminat. Hur tjock under golv behöver jag lägga tror ni? Räcker det med 12mm osb och måste den vara falsad eller funkar det med vanliga skivor? Under frigoliten ser ni att det ligger ett gammalt stabilt trägolv också.