A Annika Markusbacka skrev:
Pappa hade kunnat ta loss elementen, men han finns ju inte kvar att kunna ta hand om det, känns värdelöst att inte kunna fråga honom om såna här saker...
Jag förlorade min far för ett år sedan. Förvisso är det många år sedan jag behövde be honom om hjälp men har var mitt ständiga bollplank och jag kommer hela tiden på mig själv med att tänka "det här måste jag prata med gubben om" 😞
 
  • Älska
  • Gilla
siggesnopp1 och 3 till
  • Laddar…
possum77 possum77 skrev:
Jag förlorade min far för ett år sedan. Förvisso är det många år sedan jag behövde be honom om hjälp men har var mitt ständiga bollplank och jag kommer hela tiden på mig själv med att tänka "det här måste jag prata med gubben om" 😞
Exakt så. Varenda dag dyker det upp något som 'det här måste jag berätta/fråga pappa'... Det tar någon sekund innan jag kommer ihåg att han är borta...
 
  • Älska
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Annika. Tycker inte vi ska klandra dig för det som skett, du är ju den som bryr dig och det har varit mycket annat att tänka på.
Oavsett hur det nu går med ev frysskador så känns det som att ni behöver ta tag i ansvar och ägandeförhållande för huset och kanske avyttra det. Ja jag vet att det är ett oombett råd, men det blir nog bara mer bekymmer framöver annars.

Och nuvarande status: Finns det någon annan i grannskapet du kan fråga eller skicka nyckel till? Kanske rentav någon pålitlig BH-läsare, butiksföreståndare, eller liknande som mot en symbolisk summa kan kika in?
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Enligt TS så ligger det i Småland och närheten av Eksjö, det finns säkert någon på forumet i dom trakterna och kanske är pensionär med kunskaper om rör/hus och kan åta sig att kolla upp huset. Om intresse finns hos TS
 
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.