Jag märkte att det började läcka från vårt bubbelbadkar och tog loss sidan på det och såg att det droppar vatten från alla anslutningar till rören.
Går detta att täta på nått sätt?
Badkaret är nog minst 15 år gammalt. Men det har fungerat bra under de 5 år vi har bott i huset. Tills nu.
Bifogar en bild på en av de läckande anslutningarna.
Går detta att täta på nått sätt?
Badkaret är nog minst 15 år gammalt. Men det har fungerat bra under de 5 år vi har bott i huset. Tills nu.
Bifogar en bild på en av de läckande anslutningarna.
Skulle gissa att du kan få bättre svar på poolforum. Jag tror (med betoning på tro) att man skulle kunna ta isär (inte lätt med lim), slipa rent. Har för mig att man därefter ska limma med speciellt lim i två steg (ungefär som en primer) för att få det tätt.
Det gäller för att täta rör mot koppling. Jag vet inte om det är där eller i själva massagemunstycket som det läcker, ser inte. Packningen där kanske har gjort sitt.
Det gäller för att täta rör mot koppling. Jag vet inte om det är där eller i själva massagemunstycket som det läcker, ser inte. Packningen där kanske har gjort sitt.
Tack för att du svarade.B BSOD skrev:Skulle gissa att du kan få bättre svar på poolforum. Jag tror (med betoning på tro) att man skulle kunna ta isär (inte lätt med lim), slipa rent. Har för mig att man därefter ska limma med speciellt lim i två steg (ungefär som en primer) för att få det tätt.
Jag ska kolla på poolforum och se om jag får tips där med.
Jag tar till mig ditt tips och ska kolla på det med.
Jag tror att ditt "tror" är rätt, det är iaf mycket bättre än mitt tror
Liknande trådar
-
Hur tätar man inlopp till diskmaskin?
Kök -
Inkommande vatten, tätar det till sig efter hand?
Vatten & Avlopp -
Staket med liggande ribbor till altan som blir tätare och övergår till insynsskydd
Altan & Uteplats -
PRK 32 till 25 mässing i mässing. Tätar det?
Vatten & Avlopp -
Bästa rostätare/grundfärg till bil?
Övrigt Off Topic