Hejsan hemmafixare! Jag har ett problem med en lägenhet som jag köpte. Jag kollade inte kaklet under vasken utan antog att det var som resten av kaklet i badrummet... Det verkar som att någon har satt dit vit mosaik extremt fult och slarvigt. Det vita är ojämnt och ser verkligen hemskt ut.

Vad kan jag göra åt detta själv utan bygglov och hantverkare? Jag är student och har inte pengar för att anlita någon, men är relativt händig och vill gärna göra något själv åt detta. Kan man slipa ner det som är ojämnt så det inte sticker ut och sedan lägga kakel på kakel? Vad hade ni gjort?

• Ojämt och slarvigt installerat vit mosaik under vask i badrum, synliga spår av dåligt arbete och skador på kakel. Flaska står på vasken bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oregelbundet lagt vit mosaik under vask i dåligt skick, med ojämn yta och slarvig installation i en lägenhet.
    Skapa konto
  • Ojämnt satt vit mosaik under vask i badrum, visar spruckna och ojämna fogar med vit, grå och svart kakel. En tvål i en guldfärgad skål syns på vasken.
    Skapa konto
Jag har även funderat på att sätta ett större tvättställ "över" det. Kan man göra detta? Vad är era rekommendationer? Tycker även att resten av mosaiken i badrummet är jätteful. Hade velat ha vitt och tidslöst. Kan man måla, lägga kakel på kakel?

BirgitS
Det finns kakelfärg som man kan måla med.

Kakel är ju inte så billigt så kakla hela väggarna går på en hel del. Sen ser badrummet ut att vara så gammalt att det är frågan om det inte är bättre att spara pengarna till en riktig renovering.

• Gilla
litenargfågel
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns kakelfärg som man kan måla med.

Kakel är ju inte så billigt så kakla hela väggarna går på en hel del. Sen ser badrummet ut att vara så gammalt att det är frågan om det inte är bättre att spara pengarna till en riktig renovering.
Har du någon kakelfärg som du rekommenderar?