Hej,
Har flyttat in i hus med vit klinker på terrassen vilket är fint men inte så praktiskt. Har tidigare fått input på detta forum hur man får bort rost på klinkers och sen försvann helt
. Det finns dock någon annan typ av fläckar (se bild) som jag funderar på om man kan få bort. Vet inte vad fläcken består i. Tacksam för all input. Det hjälper inte att skrubba eller använda klorin 
Har flyttat in i hus med vit klinker på terrassen vilket är fint men inte så praktiskt. Har tidigare fått input på detta forum hur man får bort rost på klinkers och sen försvann helt
Testa på en ruta med Oxalsyra.J JoBe80 skrev:Hej,
Har flyttat in i hus med vit klinker på terrassen vilket är fint men inte så praktiskt. Har tidigare fått input på detta forum hur man får bort rost på klinkers och sen försvann helt. Det finns dock någon annan typ av fläckar (se bild) som jag funderar på om man kan få bort. Vet inte vad fläcken består i. Tacksam för all input. Det hjälper inte att skrubba eller använda klorin
![]()
Hur känns fläcken? Känns den fet, gummiaktig? Tänker att det är något som ligger på ytan så att inte Oxalsyran tränger ner. Vad händer om du tar en kniv och rispar? Stålull och något oljefri sprit.J JoBe80 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Måla över fuktfläckar imed täckande färg- alt tvätta bort
Färg, Måla & Tapetsera -
Ta bort fläckar efter silikon på laminatbänkskiva.
Kök -
Kan jag få bort fläcken utan att slipa om hela bordseländet?
Möbelsnickeri -
Bästa fläckborttagningsmedlet för kläder/textiler
Övrigt Off Topic -
Hur får man bort dessa gamla fukt/mögelfläckarna på källarväggen på bästa sätt? Bra tips skulle uppskattas.👍
Tvättstuga