Jag fick ett pris från en mattläggare på 28 000 före rot att lägga våtrumsmatta på 6 kvm badrum, golvet med fall är färdigt så det är bara lägga mattan (mattan tillkommer). Det känns lite för dyrt för mig, ett alternativ är då att lägga klinker, då kan man lägga tätskiktet själv. men våtrumsmatta känns bättre, golvbrunnen känns inte jättesvårt, men hur svårt är det att svetsa hörnen? och att bre på lim och få det slätt. biter det direkt, eller kan man justera mattan innan limmet fäster.
 
  • Wow
Peter2400
  • Laddar…
Kolla med fler mattläggare så får du lite fler (och kanske några billigare) priser. Var 28 000 inklusive material? Både golv och väggar?
 
Bara lägga mattan på golvet som är klart, och mattan tillkommer, men jag antar att limmet ingår eftersom det var 4000 i material? (själva mattan kostar ca 2000kr.)
 
Jag betalade 25 kkr för flytspackling/fallspackling och matta på golv och väggar för ett badrum med ca 12 kvm golvyta. Detta inkl material. Nu var mattan bara som tätskikt men jobbet borde vara ungefär detsamma om mattan ska vara ytskikt. Så 28 kkr låter rätt dyrt om det bara är golvet?

Det kan omöjligen ta mer än en dag att lägga mattan på 6 kvm golv inklusive resor.

/Krille
 
Klinker alla dagar, det kan du fixa själv tom. Matta förstör ju utseendet en del jämfört med klinker. Svetsa matta lär du inte klara, är rätt svårt.
 
T
P Plutus skrev:
Jag fick ett pris från en mattläggare på 28 000 före rot att lägga våtrumsmatta på 6 kvm badrum, golvet med fall är färdigt så det är bara lägga mattan (mattan tillkommer). Det känns lite för dyrt för mig, ett alternativ är då att lägga klinker, då kan man lägga tätskiktet själv. men våtrumsmatta känns bättre, golvbrunnen känns inte jättesvårt, men hur svårt är det att svetsa hörnen? och att bre på lim och få det slätt. biter det direkt, eller kan man justera mattan innan limmet fäster.
Det låter lite dyrt, jag betalade runt 23 i våras med rot för en tvättstuga på 5 kvm, då ingick bortbilning av gammalt flytspackel, byte av golvbrunn, fallspackling, mattläggning och provtryckning samt allt material.

Jag är hyfsat händig och backar inte i första taget när det gäller att prova nya saker, men mattläggning skulle jag inte ge mig på efter att ha sett ett proffs göra det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.