978 läst · 2 svar
978 läst
2 svar
Hur stort släp behöver man för 6 meters kanalplast?
Jag behöver transportera 10 flak 16mm kanalplast som är ca 6x1 meter. Takräcke är nog ingen bra ide.
1) Hur stort släp behöver man hyra för att köra säkert 8-9 mil? Närmaste uthyraren har upp till 3250 mm långt (såvida man inte smäller på med biltransport på drygt 4 meter).
2) Hur lastar man bäst om man kör på 3250 mm-släpet? Om jag lägger lägger uppåt över släpets frambräda fram till stödhjulet finns väl risken att vinden lyfter skivorna så jag får negativt kultryck, och dessutom borde utskjutet där bak riskera att slå i gatan. Lägger jag plastskivorna platt på durken med en cementsäck ovanpå för att balansera släpet så blir det ett 3 meters utstick bak, vilket också känns som ett vanskligt vindfång.
1) Hur stort släp behöver man hyra för att köra säkert 8-9 mil? Närmaste uthyraren har upp till 3250 mm långt (såvida man inte smäller på med biltransport på drygt 4 meter).
2) Hur lastar man bäst om man kör på 3250 mm-släpet? Om jag lägger lägger uppåt över släpets frambräda fram till stödhjulet finns väl risken att vinden lyfter skivorna så jag får negativt kultryck, och dessutom borde utskjutet där bak riskera att slå i gatan. Lägger jag plastskivorna platt på durken med en cementsäck ovanpå för att balansera släpet så blir det ett 3 meters utstick bak, vilket också känns som ett vanskligt vindfång.
3 meters räcker , lägg 4 reglar 45X95 ( finns upp till 5,5 meter ) i botten på flaket och lite spännband som håller dom på plats. Då får du ta bort gavellämmarna så det blir mer plats framåt. Tänk bara på att inte skjuta för långt fram , då kan det bli knepigt att svänga tvärt.
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Liknande trådar
-
Behöver jag byta eller reparera mina äldre och slitna fönster med torrsprickor och färgsläpp?
Fönster & Dörrar -
Har måttbeställt speglar för att göra egen spegelvägg, behöver råd om skivmaterial då det inte finns i så stort mått!
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur stort elverk behöver jag egentligen?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad behöver åtgärdas om tätskiktet släppt?
Badrum -
Behöver ett stort fönster
Fönster & Dörrar