Jag lejde bort renovering av mitt badrum. Badrummet i stort är helt okej.
Men jag har fastnat på monteringen av handfatet på kommoden.
I framkant ser det jätte bra ut, men i bakkant så ligger det inte i linje.
Bilderna nedan är tagna på varsin sida. Jag har pratat med vvs firman som installerade allt och deras svar är att de inte kan åtgärdat.
Vad skulle ni acceptera?
Men jag har fastnat på monteringen av handfatet på kommoden.
I framkant ser det jätte bra ut, men i bakkant så ligger det inte i linje.
Bilderna nedan är tagna på varsin sida. Jag har pratat med vvs firman som installerade allt och deras svar är att de inte kan åtgärdat.
Vad skulle ni acceptera?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Ser ut som att komoden är en parallelltrapets istället för en rektangel, alltså att bakre långsidan är liiite längre än främre långsidan.
Hur ser komoden ut på insidan?
Vår ena komod kan man justera ganska mycket i sidled i överkant, i vår andra går det att justera några mm i sidled i överkant.
Hur ser komoden ut på insidan?
Vår ena komod kan man justera ganska mycket i sidled i överkant, i vår andra går det att justera några mm i sidled i överkant.
I bakkant sitter bara en skena. Det är en IKEA kommod.Demmpa skrev:
Jag provade att lossa skruven men i och med att kommoden och handfatet är limmat så gick det inte att trycka in. Man måste först försöka separera handfatet från kommoden och då är det stor risk att det spricker eller blir fult.
Vad är det limmat med? Silikon?
Med hjälp av tunn pianotråd så kan man skära sönder limmet utan att riskera att något spricker eller gå sönder.
På de montageanvisningar jag kollat på ang kommoder från Ikea så går alla att justera någon mm.
Med hjälp av tunn pianotråd så kan man skära sönder limmet utan att riskera att något spricker eller gå sönder.
På de montageanvisningar jag kollat på ang kommoder från Ikea så går alla att justera någon mm.
Jag fattar inte alls vad bilderna visar men generellt så är porslin allt annat än precist tillverkat så några raka linjer och räta hörn brukar inte finnas och man får leva med det och göra det bästa.
Men jag vet somsagt inte ens vad problemet är så jag kanske är ute och cyklar, lägg upp lite mer utzoomade bilder.
Men jag vet somsagt inte ens vad problemet är så jag kanske är ute och cyklar, lägg upp lite mer utzoomade bilder.
Redigerat:
Handfatet är inte tillverkat i porslin utan polyester/marmorkross Man har monterat handfatet så att det är 2-3 mm bredare inne vid väggen än i framkant. Alltså fram är kommoden 60 cm och mot väggen 60,3 cm cirka på grund av att man limmat handfatet fel.Rickard. skrev:
Jag fattar inte alls vad bilderna visar men generellt så är porslin allt annat än precist tillverkat så några raka linjer och räta hörn brukar inte finnas och man får leva med det och göra det bästa.
Bifogar en bild så du ser lite bättre att det är bredare inne vid väggen.

Logga in
Skapa konto
Jag vet inte vad det är limmat med men jag provade att lossa en skruv på skenan och trycka men det gav inget.Demmpa skrev:
Klicka här för att svara