Undrar om någon vet hur jag ställer upp trycket på denna.
Trycket till köket är bra men till duschen som ligger en bit ifrån är trycket mycket sämre.
Det finns ingen luft i ledningarna eller någon läcka.
I reläboxen står visare mellan 2,5-3,5 vet inte om det är tillslag eller frånslag.
Hur ska jag göra hoppas någon kan hjälpa mig med detta.
Trycket till köket är bra men till duschen som ligger en bit ifrån är trycket mycket sämre.
Det finns ingen luft i ledningarna eller någon läcka.
I reläboxen står visare mellan 2,5-3,5 vet inte om det är tillslag eller frånslag.
Hur ska jag göra hoppas någon kan hjälpa mig med detta.
Vad är det för typ av rör? Järn, koppar, plast?
Mellan kök och dusch? För första biten ser ut att vara galvade järnrör.
Medlem
· Västernorrland
· 11 265 inlägg
Tillslag och frånslag är ju en sak men hydroforen i sig kan man inte göra annat än att tappa ur vattnet och se till att luft kommer in och sen slå på vattnet igen. Det brukar man få göra ibland då de till slut blir helt vattenfyllda och då blir allt konstigt.
Går den upp till 3,8 och stannar där när du inte har någon kran öppen?Ove vatten skrev:
Hur mycket vatten kan du tappa ur innan pumpen startar igen (har du tillräckligt med luft i hydroforen)?
Varför visar mätaren 0,2 på bilden om den enligt dig startar på 2,5?
Ove vatten skrev:
S Stefan1972 skrev:
Ja men det stämmer, sorry är så dålig på detta. Har det någon betydelse för trycket?D Daniel 109 skrev:
Den tog vi i början. Den går till 3,8 sen till 3 när kranarna är stängda.D Dilato skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 11 265 inlägg
Är hydroforen helt vattenfylld så går pumpen oftare än om hydroforen har en luftkudde. Luften kan komprimeras medans vattnet inte gör det. Trycket sjunker alltså fort om den är helt vattenfylld.