Tja

Ska sätta plankor alt. råspont på en vägg i minsta grabbens rum. Dock så är rummet väldigt litet så jag vill inte att det ska bygga så mycket. Vi tänkte köra plank med en tjocklek på 19 mm lodrätt och tänkte då köra samma plank vågrätt i tak/mitten/golv som reglar.

De "reglarna" skulle "bara" bygga 19 mm, men kan jag komma ner ännu mer? Man kan ju alltid sätta sponten med PL, men då måste man ju riva väggen och man ska ta ner det en vacker dag.

Har ni något tipps på att regla upp med väldigt litet byggdjup? Eller ska jag vara glad om jag klarar mig på "bara" 19 mm?

Tack!

/Johan

Du har inte sådan tur att du har liggande reglar i väggen? Annars kan du såga till plyfa remsor och skruva fast liggande på väggen, men då bygger du ut väggen 12 mm till. Annars är det nog lim eller riva bort gipsen som gäller.

Lycka till

Antog att det var något sådant... Det blir nog 3 st liggande plankor/råspontar som reglar. Bygger då 19 mm.

Att ha 19 mm som regel, tror ni att det är för tunt? Jag ska spika, inte skruva. Finns det risk för att spiken kryper ut när det är så lite material den sitter i?

Tack!

/Johan

Det är lugnt... kör med galvad spik så blir det kanon..

/kimpo

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.